Luondo is per 1 januari 2021 gestopt met het aanbieden van webwinkelsoftware

We vinden het belangrijk om uit te leggen hoe we tot dit besluit zijn gekomen. Hiervoor gaan we even terug in de geschiedenis.

In 2010, na 10 maanden hard te hebben gewerkt hebben we op 1 september 2010 Luondo.nl gelanceerd. Het idee was om de meest waardevolle webwinkel leverancier van Nederland te worden en binnen 2 jaar waren we zeer snel uitgegroeid tot de top van Nederland.

Door de gebruiksvriendelijkheid, het design, de snelle updates en een “pay per result” model (waarbij er geen abonnementskosten waren, je betaalde € 0,25 per ontvangen order) groeiden we enorm hard en vooral in de eerste jaren was er enorm veel flow, duizenden gebruikers, dikke groei en veel succesvolle en tevreden klanten.

In de eerste 3 jaar hebben we letterlijk 236 updates doorgevoerd om onze klanten zo goed mogelijk te bedienen.

Luondo.nl was een perfecte oplossing voor de kleinere webwinkelier die niet de hoofdprijs wilde betalen, een goed systeem wilde gebruiken en op een gebruiksvriendelijke manier hun webwinkel wilde runnen.

Wij hebben nooit de intentie gehad om “corporate” te gaan met grote kantoren, dikke overhead en logge systemen. We vinden het fijn om dicht bij onze klanten te staan en samen mooie dingen te bouwen.

De afgelopen jaren zijn er echter zo veel aanvullende voorwaarden bijgekomen waardoor we niet de updates en de service konden verlenen die we wilden.
Je kunt je voorstellen dat wanneer Google met een aankondiging komt dat alle websites “mobile friendly” moeten zijn, en je anders niet meer wordt getoond in de zoekresultaten, dat dit een enorme klus is om dit technisch gezien aan te passen voor duizenden webwinkels.

Zo zijn er de afgelopen jaren meerdere van dit soort externe verplichtingen op ons pad gekomen waardoor we genoodzaakt waren om al onze tijd en energie hierop te focussen.

Denk aan het AVG proof maken van alle webwinkels (maanden werk), het doorvoeren van de verplichte SSL certificaten voor alle webwinkels (maanden werk) en aangepaste koppelingen met externe sites (maanden werk).

Door de jaren heen is het webwinkel landschap enorm ontwikkeld en om bij te blijven en mee te gaan met alle ontwikkelingen en verplichtingen, ben je als webwinkel leverancier genoodzaakt om het compleet anders aan te pakken dan hoe we zijn gestart.

Zonder een groot team van meerdere programmeurs, vormgevers, marketeers en een flink supportteam is het onmogelijk om nog serieus mee te doen in de top van de webwinkelsoftware.

Na veel wikken en wegen hebben we contact gelegd met CCV Shop om te kijken of zij mogelijkheden zagen. We hebben altijd goed contact gehad met CCV Shop, ook al bedienden we voor een groot gedeelte dezelfde doelgroep.

Na een aantal ontmoetingen bleek een nauwe samenwerking met CCV Shop de beste oplossing, waarbij we actieve Luondo’ers de mogelijkheid gaven om over te gaan naar CCV Shop.
Voor ons is het allerbelangrijkste dat onze klanten goed bediend blijven en hun webwinkel goed door kunnen laten lopen. 

​Mocht je een vraag of opmerking hebben dan kun je contact met ons opnemen via info@luondo.nl.