Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Andere webshop gerelateerde onderwerpen
    topic toevoegen reactie toevoegen

Groothandel

Cella

gekker.luondo.nl
    Geplaatst: Vrijdag, 27 April 2012 om 12:23:38

Ik vroeg me even af hoe jullie bepalen met welke groothandels jullie in zee gaan.

Ik ben namelijk opzoek naar een Cosplay groothandel. Nou zijn die in Nederland niet te vinden, bijna alleen maar in China.

Hoe weet je nou welke te vertrouwen is. Of zijn die site's zoals zen-trade betrouwbaar?

Remco Steijvers

Geplaatst: Vrijdag, 27 April 2012 om 12:27:56

Ik zou ze sowieso altijd bellen. Buiten dat moeten de marges wel aantrekkelijk zijn. Ze moeten betrouwbaar zijn en in de voorwaarden moet niets raars zitten.

Wil je vanuit het buitenland importeren, dan zou ik eerst naar China gaan om daar leveranciers te spreken om alles persoonlijk af te handelen en afspraken te maken. Doe je het virtueel dan is het nooit 100% te vertrouwen.

shop4sale

Geplaatst: Vrijdag, 27 April 2012 om 12:38:02

Zelf importeer ik ook uit China, ik ben er nooit op bezoek geweest en het contact verloopt enkel via Email. Het was wel een gok want ik moest 500 euro overmaken en het is natuurlijk nooit zeker of ik gevelerd krijg en wat de kwaliteit is. Ben blij dat ik de gok heb gemaakt want producten worden keurig verzonden en heb inmiddels een prima contact, via de mai, met de leverancier. Ik heb deze van alibaba.com die hebben wel een soort keurmerk waardoor in ieder geval is gecontroleerd dat het bedrijf daadwerkelijk een bedrijf is.
    Daarnaast bestaat er een vorm van betalen via o.a. escrow, dit is een soort tussenpersoon of instantie die het geld in beheer houd en pas overmaakt naar de leverancier als die zijn producten heeft geleverd. Wellicht kun je een chinese leverancier vinden die hier gebruik van wil maken om zo het vertrouwen op te bouwen.

Cella

gekker.luondo.nl
    Geplaatst: Vrijdag, 27 April 2012 om 15:14:29

Dank je karim daar heb ik wat aan.

Naar china gaan heb ik geen geld voor (net huis gekocht) en dan nog is het niet gezegd of het betrouwbaar is.

Donna

Geplaatst: Vrijdag, 27 April 2012 om 15:22:48

Blijft inderdaad een gok dan (wel heel spannend! :p).

De meeste van mijn leveranciers heb ik eerst gesproken in het land van herkomst, maar het is tot nu toe ook altijd goed gegaan als ik enkel contact via de mail had. Laatst nog voor 1000 euro ingekocht (vergeten sample te vragen...), en ging gelukkig helemaal perfect, goede kwaliteit en duidelijk e-mailverkeer. 

Alibaba is idd best goed. Sommige van mijn leveranciers zitten daar ook (al ben ik niet op die manier met ze in aanraking gekomen). 

Mail eerst eens wat heen en weer in elk geval met de leverancier die je op het oog hebt en vraag eventueel om een sample (al dan niet betaald). En post je bevindingen, erg interessant! :)

Coolkidsonline.nl

www.coolkidsonline.nl
    Geplaatst: Vrijdag, 27 April 2012 om 22:22:44

Weet je wie ook dichtbij wonen, werken en goed contacten zijn?
    Duitsers.
    Persoonlijk heb ik die liever en goed te vertrouwen.
    Krijg je problemen dan schakel je de Duitse politie in en die zijn wel stukken
    beter dan die Hollandse!
    Heb trouwens nog nooit problemen gehad en altijd goede artikelen gekregen.
    Gr Bennie

Cella

gekker.luondo.nl
    Geplaatst: Zaterdag, 28 April 2012 om 10:04:29

Coolkids, Klopt maar Cosplay komt oorspronkelijk uit Japan en China.

Google het voor de gein maar eens, krijg bijna alleen maar resultaten vanuit die landen en dan met de nadruk op china.
    Heb zelf ook liever Duitsland, gezien mijn schoonmoeder daar ook zaken mee doet en ze altijd tevreden is maar ik denk dat het in mijn geval helaas niet anders is dan China ;)

@Donna, gaat het nu weer lekker met je leveringen dan? Omdat je tijdje terug tegen me zei dat ze niet meer leverden.

Donna

Geplaatst: Zaterdag, 28 April 2012 om 10:54:12

Een van de leveranciers was inderdaad getroffen door de watersnood in Azië (vorig jaar november). Na een paar maanden kon hij weer leveren, maar geen idee of hij weer helemaal back in business is. 

Hierboven had ik het over andere leveranciers (heb meerdere shops). 

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.