Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Andere webshop gerelateerde onderwerpen
    topic toevoegen reactie toevoegen

Producten importeren vanaf Pixmania

Succesvolwebwinkel

www.vromca.com
    Geplaatst: Zaterdag, 23 Juni 2012 om 23:19:05

Ik heb een dropship gevonden maar hij geeft deze website voor te inporteren.
    Maar dat werkt niet bij luondo.
    Weet iemand hoe ik dat moet doen.
    Het gaat over deze site.
    Zonder header:
    http://www.pixmania-pro.com/pixprofeeds/101b48d6bf3e708e24d7f84b3687d3b5/1
    Met header: 
    http://www.pixmania-pro.com/pixprofeeds/2aeb9a9b6102e9990756dbd2d5e9d1c8/1

Erik (Shop318)

Geplaatst: Zondag, 24 Juni 2012 om 09:40:32

wil je echt de zoveelste Pixmania aanbieder gaan worden met veel te lage winstmarges ?

Met zo'n importfeed ben je een dag bezig om alle categoriecodes om te zetten in Excel , niet doen dus.

en aangezien ze dagelijks hun info en prijzen veranderen heb je er een dagtaak aan..

Succesvolwebwinkel

www.vromca.com
    Geplaatst: Zondag, 24 Juni 2012 om 11:48:37

Erik bedankt voor de tip

Ronald H

Geplaatst: Woensdag, 27 Juni 2012 om 13:59:43

Klopt wel.
    PixMania wijzigt alles bijna met de minuut....

Erik heeft gelijk... de inkoopprijzen daar zijn op zich al erg hoog....

Esther (1)

Geplaatst: Woensdag, 27 Juni 2012 om 15:49:56

En wacht maar eens tot er retouren komen of andere trammelant. Pix-mania niet thuis...ga eerst even googlelen (raar woord zo) en bedenk dan of je zeker weet of je daarmee wil werken.

Succes,
    Esther

Robbert

Geplaatst: Woensdag, 27 Juni 2012 om 20:51:44

Bijna goed geschreven Esther ;) googelen dan is het in eens niet zo'n raar woord meer ;-) check de link maar.

Gr. Robbert

Esther (1)

Geplaatst: Woensdag, 27 Juni 2012 om 22:39:57

Dank je wel Robbert, nu weet ik dat Googlen ook gewoon kan :-)

De Nederlandse taal blijft ondoorgrondelijk en lastig...

Aangepast op 27-6-2012 22:40
    Koninginkt

www.koninginkt.nl
    Geplaatst: Woensdag, 27 Juni 2012 om 23:18:25

Weet iemand hoe ik een XML feed het beste kan omzetten naar EXCEL? Nu krijg ik 5000 artikelen uit een database van ongeveer 750 en dat wil je niet uit gaan filteren. Ik open de xml simpelweg met excel nu.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ronald

Geplaatst: Donderdag, 28 Juni 2012 om 11:16:05

Ik heb daar pas ook daaaaaaagen mee zitten rotzooien.. ben er nu uit.

Ik heb de engelse versie van Excel maar ik ga ervan uit dat, wanneer je de NL vesie hebt, je weg ook wel kunt vinden ;-)

Je kunt in Excel het bestand openen via het tabblad Data (zal in het NL wel iets van gegevens zijn denk ik)
    Wanneer je op dat tabblad hebt geklikt zie je meerdere mogelijkheden om bestanden te importeren (van access, web, tekst, anders).  Hier kies je voor tekst. Je komt dan in een wizard terecht om het bestand te importeren.  In het eerste scherm daarvan kies je uit het drop down menu'tje voor ;  65001 - Unicode (UTF8)
    Verder is het gewoon de wizard volgen en de juiste instellingen kiezen.

Ikzelf sla na het bewerken in Excel het bestand weer op als TXT (gescheiden door tabs)...
    Dat bestand kan je dan weer importeren in Luondo.. Je moet dan wel als scheidingsteken \t opgeven..

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Bas

Geplaatst: Donderdag, 28 Juni 2012 om 14:28:25

Wat een voor handiger prog is CSVed .... zoek maar eens op google en is gratis. Niks converteren editen en dan weer opslaan als .txt.

CSVed > openen en aanpassen en weer opslaan. Super handig.

Ronald

Geplaatst: Donderdag, 28 Juni 2012 om 16:23:22

Kan ook.. Heb ik ook gebruikt.. Ik vind excel wat lekkerder werken maar dat is persoonlijk...
    Goede tip wel idd...  
    Probeer ook CSVed en kijk gewoon waar je het lekkerst me werkt...  wat de een lekker vindt werken vindt de ander weer minder..  succes

>> Het kan alleen wat lastig zijn met CSVed als het bronbestand al in UTF8 wordt aangeleverd. Dan worden niet alle leestekens goed ingelezen in CSVed.. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de ö .. dat wordt dan een rare combinatie van tekens

Aangepast op 28-6-2012 16:25

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.