Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Andere webshop gerelateerde onderwerpen
    topic toevoegen reactie toevoegen

Categorie niet zichtbaar, producten wel besteld

Stoffies

stoffies.luondo.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 24 Juli 2012 om 22:14:33

Ik heb een categorie op niet zichtbaar staan. Nu is er wel een product uit die categorie gekocht en betaald... Hoe kan het dat een bezoeker dit product toch kon kopen??

Ik ben er vanuit gegaan dat als categorieen en producten op niet zichtbaar staan, maar wel via google gevonden worden (dat is er waarschijnlijk gebeurd) een 404 melding getoond wordt...

Iemand een idee?

Aangepast op 24-7-2012 22:17
    Goedkope kampeerspullen

Geplaatst: Dinsdag, 24 Juli 2012 om 23:04:21

Weet je zeker dat het product ook onzichtbaar was? Waarschijnlijk heb je alleen de categorie onzichtbaar gemaakt en is het product gevonden via Google of je eigen zoekbalk.

Volgens is is een product alleen onzichtbaar als hij op offline staat.

Donna

Geplaatst: Woensdag, 25 Juli 2012 om 08:49:06

Als je wilt dat een product niet vindbaar is in Google, moet je hem even bij het SEO tabje op "noindex, nofollow" zetten! 

Aangepast op 25-7-2012 08:49
    Stoffies

stoffies.luondo.nl
    Geplaatst: Woensdag, 25 Juli 2012 om 09:30:16

Dank jullie wel voor de reactie. Jammer dat dat niet direct automatisch geregeld wordt in luondo. Je zet een categorie/product niet zonder reden op niet zichtbaar.

Donna

Geplaatst: Woensdag, 25 Juli 2012 om 11:18:55

Die reden kan ook zijn dat je bijvoorbeeld niet je categorieën of producten op de traditionele manier wilt weergeven in het assortiment (boven in de linkerkolom) maar op een eigen manier middels HTML code. Dan wil je wel dat het product daar onzichtbaar is, maar niet dat je niet meer gevonden wordt door Google... :-)

Leendert Nauta (III)

excor.luondo.nl
    Geplaatst: Woensdag, 25 Juli 2012 om 13:16:29

Onzichtbaar en onvindbaar zijn 2 aparte termen Stoffies ;-) 

Stoffies

stoffies.luondo.nl
    Geplaatst: Woensdag, 25 Juli 2012 om 13:24:20

Het gaat erom, dat het volgende gebeurd is: artikel is in shop geplaatst en op ontzichtbaar gezet, klant heeft een mogelijkheid gevonden om dit te bestellen. strikt genomen zou dit niet mogen kunnen, immers het artikel zou niet besteld mogen worden. We lossen dit hopelijk voor de klant goed op, maar ons kost het geld, en dat is jammer.

het vermoeden bestaat dat de klant via google gezocht heeft op de link heeft gedrukt en gelijk besteld heeft en zo het systeem heeft kunnen omzeilen.

Donna

Geplaatst: Woensdag, 25 Juli 2012 om 13:32:55

Vervelend dat dit is gebeurd, maar zoals Leendert en ik al zeiden heb je alleen het product onzichtbaar gemaakt in je shop, niet in het "wereldwijde web" (lees: Google). Als dat je bedoeling is, kun je dat instellen in het SEO tabje van het desbetreffende prpduct (zet op: noindex, nofollow). 

Stoffies

stoffies.luondo.nl
    Geplaatst: Woensdag, 25 Juli 2012 om 13:53:33

Misschien verstandig om vanuit luondo hier nog een bericht naar iedereen aan te wagen. Deze producten en categorieen zijn op onzichtbaar geplaatst voor de 'nofollow' en 'noindex' zijn geintroduceerd. Ik heb hier ook nooit bij stil gestaan dat ik dit moest aanpassen.

Leendert Nauta (III)

excor.luondo.nl
    Geplaatst: Woensdag, 25 Juli 2012 om 15:14:12

De noindex / nofollow functie is volgens mij in het forum en ook in een update mailing vermeld een aantal weken geleden. 

Korste klap is gewoon de order annuleren dan kost het je ook geen geld... 

Robbert

Geplaatst: Donderdag, 26 Juli 2012 om 17:19:23

Als je googeld op * site:stoffies.nl kan je precies zien welke pagina's allemaal vindbaar zijn op je site.

Dat kan je eventueel aanpassen door noindex / nofollow te gebruiken. Het duurt wel even voordat de wijzigingen zijn overgenomen door Google.

Gr. Robbert

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.