Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Andere webshop gerelateerde onderwerpen
    topic toevoegen reactie toevoegen

Voor ondernemers die over de grens (willen) leveren

PUPA Make-up - Online Webwinkel & Outlet

pupa.luondo.nl
    Geplaatst: Woensdag, 8 Augustus 2012 om 23:04:33

Luondo webshops kunnen nu ook in meerdere talen, iets wat m'n ondernemersgeest weer heeft getriggerd! Als ik in dit kleine landje met een leuke regelmaat orders binnenkrijg, wat zou het kunnen betekenen als we internationaal zouden gaan?! Goed, alle producten aanvullen in andere taal... zo ver was ik gekomen. Maar toen kwamen er een aantal praktische vragen, ik kon het niet zo gauw vinden op het forum, maar hoop dat er een aantal webshop-collega's zijn die met me willen delen hoe zij het hebben aangepakt. Ik heb een tweetal vragen: Welk btw % (of juist geen btw) moet worden gehanteerd bij leveringen over de grens? Welke verzendtarieven berekenen jullie aan de klant? (bij ons voornamelijk lichter dan 2kg) Nu hanteer ik 'zonder verzendkosten' vanaf een order van €40,00 zou zoiets ook om te rekenen zijn voor buitenlandse orders? Ik hoop dat er in onze luondo-community ondernemers zijn die over de grens leveren, die mij wat antwoorden kunnen geven, of tips over zaken waar ik nog rekening mee zou moeten houden. Benieuwd, ik kijk uit naar jullie reacties! Groetjes Cléo

webwinkel321

Geplaatst: Woensdag, 8 Augustus 2012 om 23:14:06

Check de website van de belastingdienst mbt BTW (geen andere sites, vaak foute info).

Verzendkosten hangen af van de kosten naar de verschillende landen en of je geregistreerde verzending wilt of gewoon een flatrate zonder extra's en natuurlijk welke transporteur je wilt gaan gebruiken. 

Erik (Shop318)

Geplaatst: Donderdag, 9 Augustus 2012 om 08:27:30

- Vanuit NL reken je 19% btw.
    als je zakelijke klanten hebt die een btwnr hebben dan kun je 0% factureren

- Verzendkosten moet je gaan doen OP BASIS VAN GEWICHT en dan de zones plus
    bijbehorende kosten per gewicht gaan instellen. Dit is het meest safe !

Webshop naar Bewust-ZIJN

maartenruisch.luondo.nl
    Geplaatst: Donderdag, 9 Augustus 2012 om 16:45:24

@Eric?

Verzendkosten
    ik verstuur dingen naar Belgiën maar die kunnen WEL door de brievenbus, maar vraag er dus wel een trackingscode bij (kosten 7,50).

Waar stel ik dat dan in?

PUPA Make-up - Online Webwinkel & Outlet

pupa.luondo.nl
    Geplaatst: Donderdag, 9 Augustus 2012 om 17:38:50

Goed, het BTW verhaal ben ik uit, via de belastinddienstsite was het nog steeds een beetje onduidelijk, maar voor de nieuwsgierigen met mij; verzenden AAN DE CONSUMENT BINNEN DE EU, moet je je factuur gewoon op 19% zetten. Maar facturen aan CONSUMENTEN BUITEN DE EU geen btw. Wél moet je dan goed het bewijs bewaren dat je pakketje naar het buitenland is verzonden.

Ik heb alle verzendopties/ tarieven op een rijtje gezet, en daarbij onderscheid gemaakt tussen artikelen die te groot zijn die daardoor in een postpakketje moeten. En de kleinere artikelen die in een brievenbusdoosje passen, en dus p basis van het gewicht een aantal postzegels nodig hebben.

Maar, ik hanteer ook franco bedragen, dus dat men boven een bepaald bedrag geen verzendkosten hoeft te betalen. Nu heb ik alleen niet uit kunnen vinden hoe je dat instelt in je Luondoshop, ik moet nl kiezen: óf het gewicht aanhouden met bijbehorende verzendkosten, óf een vast bedrag voor pakketje met een franco grensbedrag. Is het mogelijk om zowel het gewicht als leidraad voor de verzendkosten te hanteren, en dit te laten vervallen indien er boven een bepaald bedrag is betaald?

Een hoop gedoe in ieder geval, maar het houdt de zomermaanden goed productief voor toekomstige orders zullen we maar zeggen ;-)

Sybje

www.goedkopekampeerartikelen.nl
    Geplaatst: Donderdag, 9 Augustus 2012 om 21:52:46

@ webshop naar bewustzijn

Je kan het instellen bij instellingen -> verzendkosten -> landen en zones... Hier kan je belgie toevoegen aan zone 2.

Daarna ga je weer naar nstellingen -> verzendkosten -> verpakkingen en kosten -> verpakking toevoegen -> Voor als naam bijvoorbeeld Belgie in -> bij type kan je kiezen of je een vaste prijs rekent of op basis van gewicht. Vul daarna in wat het moet kosten, in jouw geval 7,50. 

Eventueel kan je de naam Belgie brievenpost noemen zodat het duidelijker is.

Let er wel op dat je de gegevens invult bij zone 2, daar valt immers Belgie onder. Dat heb je in de eerste stappen ingesteld.

@ Pupa

goede vraag ik zou het ook niet zo snel weten.

Erik (Shop318)

Geplaatst: Vrijdag, 10 Augustus 2012 om 11:25:57

is je vraag hiermee beantwoord ?

Alpaca-Shop

www.alpaca-shop.eu
    Geplaatst: Zondag, 11 November 2012 om 19:42:44

Nog even over de 0% btw voor klanten buiten NL maar binnen de EU. Kan dit automatisch ingesteld worden zodra men bij inschrijving aangeeft dat je zakelijke klant bent met BTW nummer? Nu wordt bij bij altijd de BTW berekend, dit moet dus niet.

Aangepast op 11-11-2012 19:43

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.