Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Andere webshop gerelateerde onderwerpen
    topic toevoegen reactie toevoegen

Limiet aan productimport?

mijnonlineshop

Geplaatst: Maandag, 4 Maart 2013 om 06:13:33

Hallo,

Ik ben na weken handmatig producten categoriseren klaar. Nu wil ik ze gaan importeren en zie ik dat je maximaal 4 imports per dag kunt doen? Dit was mij totaal niet bekend.
    Als ik maar 4 imports per dag mag doen dan is mijn site pas over een half jaar klaar. Wat is de reden van de limiet op de imports? Het zijn subcategorieën van soms enkele KB aan ruimte, ik zie geen andere mogelijkheid om de producten te categoriseren omdat Luondo de categorieën niet zelf kan herkennen.
    Zie ik iets over het hoofd? Ik vind dit zwaar kl*te .

Gr,

Edward 

Aangepast op 4-3-2013 06:14
    RTM

Geplaatst: Maandag, 4 Maart 2013 om 09:43:55

4 imports per dag is nieuw voor mij.. Kort geleden kon dat nog vaker..
    Maar:
    een import is gelimiteerd tot iets van 7000 producten..  x4 per dag = 28000 producten, doe je dat een half jaar heb je zeker de grootste webshop van Nederland..

Maar even serieus, hoezo herkent hij categorie"en niet?  je kunt ze gewoon komma seperated toevoegen hoor, geen enkel probleem.. enige is dat je niet de titel moet gebruiken maar de cijfercode.. 

Aangepast op 4-3-2013 09:44
    mijnonlineshop

Geplaatst: Dinsdag, 5 Maart 2013 om 00:17:37

Hallo RTM,

Ik snap dat een import gelijk kan staan over 7000 producten maar ik heb geprobeerd het hele bestand te importeren en via Luondo te sorteren op categorie en dat lukte niet. Ik heb toen maar gewoon het hele bestand handmatig gesorteerd op categorieën.

En nu ik na vele weken klaar ben zie ik gewoon staan dat ik maar 4 imports per dag kan doen. Wat is precies de reden van het limiet op impots? Ik bedoel , 7000 producten ineens importeren of in 5 keer,het maakt volgens mij niet veel uit.

Maar goed ik probeer jouw tip even uit RTM..zou je het misschien iets specifieker kunnen uitleggen wat je bedoelt met dat comma separated?

Bedankt alvast

Edward

Aangepast op 5-3-2013 00:21
    mijnonlineshop

Geplaatst: Dinsdag, 5 Maart 2013 om 00:18:06

Ik heb met verschillende opties geprobeerd om de categorieën toe te voegen. Als ik de bestanden ( excel ) open als kladblok document zie ik  het  ;  ( puntkomma) teken staan. Ik heb bij het importeren bij '  Scheidingstekens voor tabs'  dus het ; teken ingevoerd  als scheidingsteken  . Het bestand dat ik dan invoer komt dan inderdaad bij de juiste hoofdcategorie die ik van tevoren heb aangemaakt , maar ik heb bij vrijwel elke categorie een groot aantal subcategorieën. En dat is dus het probleem. Luondo herkent blijkbaar die subcategorieën niet. 

Bijvoorbeeld: 

Ik voer een bestand in met  hoofdcategorie ' PC Kabels'

categorie ' PC Kabels'  bestaat uit :

Kabels 2 meter
    Kabels 4 meter
    Scart kabels
    USB kabels

Deze vier subcategorieën worden dan niet herkend.

p.s. ( Ik heb ook nog geprobeerd om bij het veld ' Scheidingsteken voor categorie'  het ; teken in te voeren maar ook daarmee lukte het niet. Het derde veld stond overigens op ' JA' en het vierde veld op ' NEE ' )

Ik ga ervan uit dat het zo duidelijk is.

Bedankt alvast.

Edward

Aangepast op 5-3-2013 06:25
    Erik (Shop318)

Geplaatst: Dinsdag, 5 Maart 2013 om 08:18:40

@Edward,

als je nu eerst di categorieen in Luondo gewoon aanmaakt..en bv een test product erin zet.
    Vervolgens download (EXPORT) je die file.. en pas je die aan in Excel.

moet werken lijkt me

RTM

Geplaatst: Dinsdag, 5 Maart 2013 om 08:41:43

@ edward, je doet het fout, je moet namelijk in je csv geen namen invullen bij de categori"en maar cijfers.. Wanneer je een categorie aanmaakt bijvoorbeeld PC kabels, en je exporteerd het dan zie je staan dat daar bijv 23456 staat ipv PC kabel.. wwil je meer, dan scheiden met een komma in de cel

mijnonlineshop

Geplaatst: Dinsdag, 5 Maart 2013 om 18:22:35

Hallo,

Dus hoofdcategorie ' PC Kabels' kan zo blijven en de subcategorieën moeten cijfers krijgen?

Kabels 2 meter - nummer 1
    Kabels 4 meter- nummer 2
    Scart kabels- nummer 3
    USB kabels- nummer 4

' wil je meer, dan scheiden met een komma in de cel '  

Wat bedoel je hiermee RTM?

Sowieso al bedankt voor jullie bijdragen Erik en RTM !

Groeten,

Edward

BPF

Geplaatst: Dinsdag, 5 Maart 2013 om 19:17:20

Edward, stel je hebt een USB kabel van 2 meter. Die wil je neem ik aan in groep ' kabels 2 meter' hebben en bij ' USB kabels'. In je excel bestand moet je in kolom van de categories zeg maar in cel D5 invullen 1,4

mijnonlineshop

Geplaatst: Dinsdag, 5 Maart 2013 om 23:46:44

Hallp BPF,

Oke.. dat 1, 4 betekent dus categorie 1, subcategorie 4? 

En als er meerdere categorieeën zijn?

Edward

Louise123

Geplaatst: Woensdag, 6 Maart 2013 om 01:35:36

elke (sub)categorie die je aanmaakt binnen Luondo krijgt een nummer mee. dat nummer moet je gebruiken in de feed. bij meerdere categorieën plaats je een komma (of puntkomma) tussen de nummers.

BPF

Geplaatst: Woensdag, 6 Maart 2013 om 09:28:51

Edward

Nee. Hoofdcategorie hoef je niet op te geven. Alleende sub categorie. Elk (sub)categorie in Luondo heeft een id. Die id gebruik je in je bestand. scheidings teken van de categorien moeten anders zijn dan scheidings teken van je verschillende velden.

bv.

artikelnummer;omschrijving;categorie;prijs;btw
    K123ED;USB kabel 2 meter;1,4;23,95;21

tijdens de import ziet luondo dat kolom categorie meerdere ids bevat en zal het artikel in categorie 1 en categorie 4 plaatsen.

RTM

Geplaatst: Woensdag, 6 Maart 2013 om 09:39:02

Edward,  misschien is het handig als je in luondo even een categorie aanmaakt en een subcategorie.. vervolgens hang je daar 1 product onder en kies je exporteren, dan zie je meteen hoe het werkt

BPF

Geplaatst: Woensdag, 6 Maart 2013 om 10:07:14

En Edward,

Categorien worden niet automatisch aangemaakt in Luondo (helaas). Al je categorien moet je handmatig aanmaken in Luondo en daar krijg je je id te zien van de categorie die je moet invullen in je bestand.

mijnonlineshop

Geplaatst: Woensdag, 6 Maart 2013 om 18:12:13

Hallo,

het is me gelukt. Ik was in de veronderstelling dat Luondo vanzelf de subcategorieen bij naam zou herkennen en heb daar lang mee geklooid. Maar ik begrijp nu dat je de ID nummers moet toevoegen in het csv bestand ipv de oorspronkelijke categorietitels.

Bedankt allemaal voor de nuttige tips !

Aangepast op 6-3-2013 18:13
    2coat

tocoat.luondo.nl
    Geplaatst: Woensdag, 20 Maart 2013 om 17:03:36

Ik wil van mijn andere winkel alle producten over gaan zetten in mijn nieuwe luondo shop.
    Ik heb een export excel bestand  en wil deze rechtstreeks importeren maar er komt nu van alles door elkaar te staan.
    Waar kan ik een voorbeeld vinden hoe het csv bestand in luondo moet zijn ingedeeld om alle 2400 producten in 1 keer over te zetten
    alvast bedankt.
    Grt Nico

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Woensdag, 20 Maart 2013 om 23:45:49

Maak een product aan in je Luondo webshop en exporteer daar een CSV bestand van. Een beter voorbeeld kan je niet krijgen.

<<<12>>>

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.