Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Andere webshop gerelateerde onderwerpen
    topic toevoegen reactie toevoegen

Naam en domeinnaam webshop veranderen

SR

Geplaatst: Woensdag, 14 September 2016 om 21:40:43

Hey mensen

Ik wil de naam en domeinnaam van mijn webshop veranderen, maar aan de shop zelf mag niets veranderen. De gehele inhoud moet hetzelfde blijven. En de extensies ook. Alleen de domeinnaam moet veranderen. Is dat mogelijk? Is de shop dan nog even goed vindbaar in google of raak je je positie kwijt?

Weet iemand dit?

Thanks alvast voor het meedenken!

Magnetronknuffel webwinkel

www.magnetronknuffelwebwinkel.nl
    Geplaatst: Woensdag, 14 September 2016 om 21:50:02

Als je de naam van de shop en de domeinnaam veranderd dan raak je inderdaad je positie kwijt.
    Ik zou dat alleen doen als het echt noodzakelijk is.

Een tussenstap zou kunnen zijn dat je deze webshop in een nieuwe luondo shop overzet met de nieuwe domeinnaam en dan kijk hoe je nieuwe gevonden wordt.

succes ermee.

Groet,
    Stefan

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Donderdag, 15 September 2016 om 09:12:28

Via 301 redirects kan je je ranking (en dus positie in Google) meenemen naar een volgend domein.

Wanneer je in Luondo een nieuw domein toevoegt en hier je webshop aan koppelt, wordt automatisch alles 301 redirected van je oude domein naar je nieuwe domein.

Belangrijk is dat je de oude domeinnaam in je webshop niet verwijderd - anders werkt het niet. Deze blijft dus gewoon tussen de lijst met domeinnamen staan, al zal deze niet geactiveerd zijn.

Voor de zekerheid zou ik bovenstaand bericht nog even laten bevestigen door in de backend een ticket aan te maken.

Succes!

SR

Geplaatst: Donderdag, 15 September 2016 om 09:22:29

Dank je wel Remco!

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.