Voorraad problemen....
VD
|
Geplaatst: Zaterdag, 15 April 2017 om 10:30:21
Ik heb het al eens meer gevraagd, via ticket, maar wil nu wel eens weten of er meer mensen last van hebben. Iedereen heeft in zijn webshop een voorraad, en wat ik ontdekt heb, is dat deze niet altijd gelijk is met de werkelijke voorraad. Ik hou namelijk de voorraad bij met een barcode systeem, dus als ik iets verkoopt, gaat dit uiteraard van de voorraad af in de webshop, en op dat moment dat ik de bestelling gaat klaarmaken, pak ik de barcode scanner, en gan naar het doosje, en pliep, weer er één vanaf, van de voorraad. Vanmorgen had ik het bakje in mijn handen, zaten er nog 4 in. Mijn voorraadsysteem geeft ook 4 aan, dus dat klopt. Echter, de webshop gaf slechts 1 op voorraad aan. Zoals gezegd, heb ik dit al eens eerder via ticket gevraagd, het antwoord was toen, als iemand een product in zijn winkelwagen doet, en uiteindelijk niet verkoopt, blijft deze nog even in de cache of iets staan, daarna is hij weer beschikbaar. Nou, dat is dus helaas niet zo, zie voorbeeld hierboven, en ik ben verder gaan zoeken. Kwam dus de wat duurdere producten tegen, waarvan ik er 1 van op voorraad heb, en sinds ik die toegevoegd heb, nog niet verkocht. Echter, stonden 4 van deze producten ( van elk 1 op voorraad moest zijn) op 0 (nul) voorraad. Kortom, ik kan dus niet blindelinks af van het voorraad systeem wat de webshop aangeeft aan. Nu heb ik iets in die webshop van 250 producten, maar weet dus nu, dat als ik denk, dat er 7 van op voorraad zijn, er ook 7 kan verkopen, en als blijkt dat dit er maar 1 of 2 zijn, en iemand zou er 5 willen kopen, dat dit dus niet mogelijk is. Kwalijke zaak, want dat zou betekenen dat als je er 20 op voorraad hebt, en er 20 mensen elk 1 in het wagentje gooit, en niet koopt, de voorraad op is. En dan nog wat, kwam ik ook zojuist achter. Mijn voorraad meldsysteem, dus als de voorraad kleiner wordt dan 3, die meld dit niet. Wel als ik er 7 op voorraad heb, en iemand koopt er 5, dan krijg ik een mailtje, dat er nog slechts 2 op voorraad zijn. Maar als iemand ze in zijn karretje heeft gedaan, en de voorraad komt onder de 3 producten, krijg ik daar geen email van.... Ik denk dat er: A) Meer mensen last van hebben, lijk me sterk dat ik de enige ben B) Luondo hier even kritisch naar moet kijken, wat als ik denk dat ik voorraad heb, en het systeem bepaald zelf, dat het op is, kan dat enorm veel verkopen schelen. Kortom, ik ben benieuwd naar de reacties en de oplossing hiervan, want met 250 producten is het nog steeds veel werk om het te checken, maar er zijn ook webshops die met veel meer producten online staan....sterkte alvast :-) Gr. |
Geplaatst: Zaterdag, 15 April 2017 om 13:26:51
|
|
Geplaatst: Dinsdag, 18 April 2017 om 10:30:35
|
|
Geplaatst: Dinsdag, 18 April 2017 om 21:38:26
|
|
Geplaatst: Donderdag, 20 April 2017 om 14:20:42
|