Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Content beheren in je Luondo Webshop
    topic toevoegen reactie toevoegen

Wispelturige links

Spiritueleboeken

spiritueleboekenshop.luondo.nl
    Geplaatst: Donderdag, 26 Januari 2012 om 12:28:08

Hallo,

Ik heb het volgende probleem: hyperlinks die ik aanmaak in tekst pakken soms en wel soms niet. Het maakt niet uit wat ik doe; copy pasten, handmatig invoeren, link wijzigen. In de editor is de link wel actief, maar op de pagina niet. Sommige links zie je wel en sommige niet. Ik snap er niks van:-0 Hulp, graag!?

Gr. Esther

webwinkel321

Geplaatst: Donderdag, 26 Januari 2012 om 12:30:31

Check altijd in de editor of deze wel of niet op CODE staat! 

Spiritueleboeken

Geplaatst: Donderdag, 26 Januari 2012 om 13:04:25

De editor staat niet op code. Ik selecteer een stukje tekst om een hyperlink te maken. Dit werkt niet! Tenminste, ik zie de link niet terug op de pagina van de webshop.

Spiritueleboeken

Geplaatst: Donderdag, 26 Januari 2012 om 13:10:43

Ik geloof dat ik het probleem heb opgelost!
    thanks

Remco Steijvers

Geplaatst: Donderdag, 26 Januari 2012 om 14:27:11

Wat was het probleem nou?

Spiritueleboeken

Geplaatst: Donderdag, 26 Januari 2012 om 15:03:41

Heel simpel; http:// weglaten voor de link, dan komt het allemaal goed:-)

webwinkel321

Geplaatst: Donderdag, 26 Januari 2012 om 21:21:06

De link van het bovenste boek spoort nog niet... 

Fantastisch dat je Luondo gevonden hebt maar, ik snap niet helemaal waarom je Luondo enkel gebruikt om affiliate links naar andere sites te plaatsen... Dit zou je misschien beter in een wordpress site kunnen doen.

Nu heb je helemaal niets aan de functionaliteit van dit webwinkelsysteem....(er zal nooit iemand een product in je shop afrekenen, simpelweg omdat dat niet kan...) Bovendien vrees ik dat je op deze manier niet erg veel bezoekers zult trekken! 

Succes! 

Aangepast op 26-1-2012 21:21
    Spiritueleboeken

Geplaatst: Vrijdag, 27 Januari 2012 om 00:36:01

Hallo Leendert,

Bedankt voor de tip! De link van het bovenste boek spoorde wel, toen ik er de laatste keer naar keek:-) Ik weet niet wat er in de tussentijd is gebeurd.

Ik snap je bezorgdheid over het welzijn van mijn shop, maar...

Ten 1ste)  Ben ik een complete noob op het gebied van webshops en zag Luondo als een leuk platform om van te leren en te experimenteren.

2de) Wist ik dus niet van te voren dat ik dan met de winkelwagen en de affiliate links in de knoop zou komen, dus heb ik het maar even zo opgelost. (je moet toch wat in je webshop hebben staan)

3de) Ben ik ook nog helemaal niet klaar.

4de) Kun je mij uitleggen waarom ik dan niet veel bezoekers zal trekken en wat ik dan misschien anders zou kunnen doen? (buiten een gehoste wordpress site, omdat ik er daar al twee van heb en ik nog geen geld wil steken in iets wat me waarschijnlijk de eerste tijd geen geld zal gaan opleveren)

Goed, je hebt nu mijn motivatie om met Luondo aan de slag te gaan:-). Alle tips en suggesties zijn welkom:-)

Thanks,
    Esther

Aangepast op 27-1-2012 00:39
    webwinkel321

Geplaatst: Vrijdag, 27 Januari 2012 om 11:59:00

1- Dat is helemaal prima, en je hebt ook helemaal gelijk! Dit forum is een goede plaats om te leren! 

2+3- Er komen dus nog wel fysieke producten in je shop? (zodat je de hele webwinkel functionaliteit ook gaat gebruiken)

4- Als je enkel 2 zinnen voor 1 product gebruikt wat vervolgens ook nog eens op een andere pagina opent zul je niet veel resultaten in de zoekmachines behalen, het is beter om bij ieder product een wat langere originele text te schrijven. 

Daarnaast staan er meerdere producten op 1 pagina waardoor het moeilijker wordt om de pagina te optimaliseren voor meer bezoekers. 

Succes en als je vragen hebt hoor ik het wel! 

Aangepast op 29-1-2012 14:05
    Eelco de Boer (Team Luondo)

Geplaatst: Zaterdag, 28 Januari 2012 om 17:57:12

Thanks Leendert!

Gr,
    Eelco

Spiritueleboeken

Geplaatst: Zondag, 29 Januari 2012 om 14:01:40

Leendert, dank je wel voor de goeie tips. Daar kan ik weer mee vooruit:-)

Het is idd de bedoeling dat er fysieke producten in de shop komen, boeken in dit geval, en ik neem morgen contact op met het centraal boekenhuis. Nu is het wel mijn idee om wat minder gangbare titels te gaan verkopen, niet wat iedereen al in de zelfhulp boekenhoek heeft staan.
    Daarnaast wil ik ook engelstalige boeken in de shop, maar dat brengt wel weer hoge verzendkosten met zich mee.
    Misschien zijn ebooks daarvoor een optie.
    Ik ben nog een beetje zoekende:-)

Thanks voor de hulp!

Gr. Esther

Aangepast op 29-1-2012 14:02

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.