Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Content beheren in je Luondo Webshop
    topic toevoegen reactie toevoegen

Afbeeldingen tbv dropshipping via ftp van aanbieder - en nu?

angi

Geplaatst: Zaterdag, 16 November 2013 om 20:08:56

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil via luondo een webwinkel maken met artikelen via dropshipping. De aanbieder heeft een vrij keurige lijst met de informatie maar de kolom afbeeldingen ontbreekt. Deze zijn beschikbaar via hun ftp. Ik heb een inlognaam etc gekregen. Maar hoe nu verder? Moet ik dan alle afbeeldingen downloaden of kan ik direct 'linken'.

Ze adviseren mij Coreftp te gebruiken (www.coreftp.com) waar ik een actieve verbinding kan houden. Maar dit zegt mij weinig.

Kunnen jullie mij op weg helpen?

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Zaterdag, 16 November 2013 om 20:18:03

De afbeelding URL's op de FTP die je gekregen hebt verwerken in een CSV bestand waarmee je alles importeert.

angi

Geplaatst: Zaterdag, 16 November 2013 om 20:26:42

Thnx! Dat ga ik proberen....

angi

Geplaatst: Zaterdag, 16 November 2013 om 20:35:44

Ik heb nu deze: /FEED/IMAGES/****.JPEG

Wat komt er dan nog voor de feed te staan? De naam van de ftp host?

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Zondag, 17 November 2013 om 12:40:42

Yess! Om te checken of het de goede is plak je de link in je browser. Als het plaatje verschijnt, is het de goede!

angi

Geplaatst: Zondag, 17 November 2013 om 20:39:24

jammer.....niet de juiste....;-)

angi

Geplaatst: Dinsdag, 19 November 2013 om 09:27:33

De url klopt, maar bij het importeren pakt hij de afbeelding niet. Kan dit omdat de ftp host beveiligd is met een wachtwoord?

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Dinsdag, 19 November 2013 om 10:53:10

Nee. 100% dat het importeren goed is gegaan? De rest van de data pakt hij wel? Hoe groot zijn de afbeeldingen in bestandsgrootte?

angi

Geplaatst: Dinsdag, 19 November 2013 om 11:02:23

De rest is prima gegaan. Wanneer ik de link naar de afbeelding wil openen in internet explorer vraagt hij om een gebruikersnaam en wachtwoord.

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Dinsdag, 19 November 2013 om 11:10:58

Oh, dat is niet goed nee ;) Dan is de omgeving idd beveiligd en kan de server van Luondo de data niet ophalen. Je kan het beste alle afbeeldingen op een eigen (onbeveiligde) server plaatsen.

angi

Geplaatst: Dinsdag, 19 November 2013 om 12:07:13

Ik heb een eigen serverruimte via 000webhost.com. Ook deze is beveiligd. Hebben jullie nog een tip?

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Dinsdag, 19 November 2013 om 14:22:17

Ik wil het wel via mijn server doen. Als je je .csv mailt + gegevens ftp waar huidige afbeeldingen op staan, dan kan ik alles overzetten en aanpassen. Vraag hier dan wel een kleine vergoeding voor :) Als je interesse hebt kan je me een mailtje sturen.

angi

Geplaatst: Woensdag, 20 November 2013 om 08:23:53

Hoi Remco,

dat is heel attent, maar ik zoek iets wat ik in eigen beheer kan houden. Omdat ik dit eerst allemaal wil testen.

Dus mocht je nog een tip hebben....ik houd me aanbevolen :-)

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Woensdag, 20 November 2013 om 12:39:06

Tja, precies de uitleg dus zoals hierboven staat omschreven :) Een andere optie is er niet. Afbeeldingen op eigen server plaatsen en die dan via de .csv importeren.

angi

Geplaatst: Woensdag, 20 November 2013 om 21:22:24

Het is gelukt! Afbeeldingen etc,etc....maar nu de user friendly url.

Hoe pas ik dit het snelste aan wanneer ik bijvoorbeeld alleen maar het volgende heb: bus geel met zwaailicht

Wanneer ik dit in het csv zet in de kolom user friendly url pakt hij dit niet. Komt dit door de lege tekens (spatie)?

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Woensdag, 20 November 2013 om 21:34:36

Komt idd door de spatie. Je moet er - van maken.

<<<12>>>

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.