Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Feedback gevraagd op jouw webwinkel?
    topic toevoegen reactie toevoegen

Bijna klaar! Jullie mening wordt op prijs gesteld...

Horseallround

horseallround.luondo.nl
    Geplaatst: Woensdag, 5 Februari 2014 om 20:16:04

Na lange tijd bezig te zijn geweest met allerlei zaken, nu toch weer flink de hand gelegd op het creeeren van de luondo webshop.

Het is de bedoeling op niet al te lange termijn onze huidige website www.horseallround.nl om te zetten naar de luondoshop (nu nog) www.horseallround.luondo.nl

Inmiddels staan er 50 artikelen op de site dus is het bijna tijd om te gaan upgraden en dan de artikelen van de oude site te gaan importeren in de nieuwe site.

Maar voor dat gaat gebeuren zou ik graag jullie input/opmerkingen krijgen over deze site.

Daarbij het punt dat helaas niet alle pagina's netjes worden aangepast aan de skin, geen idee hoe ik dat moet aanpassen. Ben redelijk ver gekomen, maar de laatste puntjes ben ik nog niet uit hoe dat moet.

Alle commentaar positief danwel negatief is welkom

M vr gr.

Susan

Magnetronknuffel webwinkel

www.magnetronknuffelwebwinkel.nl
    Geplaatst: Donderdag, 6 Februari 2014 om 09:38:35

Beste Susan,

Hierbij mijn reactie:
    • Ik vind persoonlijk de kleuren van je biedmeer webshop mooier en duidelijker.
    • Je kan in je link naar je oude site beter instellen op: blank dan opent de site in een nieuw tabblad.
    • Op de pagina over ons is het 1e gedeelte niet leesbaar door de kleur.
    • Je contact pagina boven aan en onderaan zou ik allebei hetzelfde maken + je kvk nummer erbij.
    • onder verzendkosten zou ik het retourformulier als pdf bestand zetten (deze kan je uploade naar luondo) en kopje verzendkosten staat veel onder. Misschien de kop veranderen in betalen en verzending? Ik heb dat zelf zo gedaan: http://www.magnetronknuffelwebwinkel.nl/betalen-en-verzenden
    Dit waren enkele dingen die mij opvielen, misschien kan je er iets mee.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd waarom je van biedmeer naar luondo over gaat.

Groetjes,
    Stefan

Horseallround

horseallround.luondo.nl
    Geplaatst: Donderdag, 6 Februari 2014 om 20:44:52

Beste Stefan,

Hartelijk dank voor je reactie...

Punt 1: De kleuren ben ik nog niet helemaal uit, zit nog een beetje te spelen met een aantal ideeen.

Punt 2: Waar kan ik dat instellen, heb al lopen zoeken, maar kom er niet echt uit.

Punt 3: Ben nu zover dat het bovenste deel wel zichtbaar is, maar het onderste deel staat in een wit blok.
    Heel vreemd, want het is een en dezelfde tekst.
    Geen idee hoe ik dat moet aanpassen.

Punt 4: Geregeld, KVK doe ik zometeen er nog even bij zetten.

Punt 5: Hier zal ik even voor gaan zitten om dat wat helderder en overzichtelijker te maken.
    Ik ga uw site er even naast houden als voorbeeld!

Waarom ik denk over te gaan naar een Luondo site:

*In vergelijking tot de biedmeer site, vind ik de invoer van artikelen bij Luondo iets eenvoudiger met meer ondersteuning en controle v.w.b. SEO.

*De attributen invullen en gebruiken bij Biedmeer vind ik zeer irritant, bij Luondo doorloop je je lijstje, en blijft hij staan op het punt waar je gebleven bent. Bij Biedmeer is dat niet en moet je constant weer de gehele lijst doorlopen.

*Luondo is iets voordeliger voor mij omdat meerdere talen zijn inbegrepen in de basis prijs. Bij biedmeer moet je daar extra voor betalen (ca. €12,- per maand per taal) (Ik wil in de toekomst duits en engelstalig aanbieden)

*Bij Luondo, kun je aangeven dat men niet meer kan bestellen dan de ingegeven voorraad.
    (Ik weet niet of dat ook nog per maat en kleur ingesteld kan worden)

*Verder vind ik dat Luondo net een beetje  meer vrijheid geeft in de layout (In mijn ogen)

Uiteraard zijn er ook wel dingen die mij ergens een beetje tegenhouden:

*Biedmeer bied inzicht in de order en klant statistieken bij Luondo moet je daar Analyctics aanhangen, en die is niet erg overzichtelijk en bied minder inzicht dan de Biedmeer Site.

Bij Biedmeer kun je de inkoopprijs ingeven dat vind ik een groot pluspunt ten opzichte van Luondo

Bij Biedmeer kan ik heel makkelijk de status van een order aanpassen en daar direct automatisch de klanten van op de hoogte stellen. (Hoop dat dat bij Luondo ook kan) (maar ik heb nog niet ge upgrade dus wellicht kan er meer dan ik tot nu toe heb kunnen zien)

Dit even in vogelvlucht, er zullen vast nog meerdere puntjes zijn.
    Als mij die te binnen schieten kom ik hier op terug.

M vr gr Susan

Horseallround

horseallround.luondo.nl
    Geplaatst: Donderdag, 6 Februari 2014 om 21:15:35

Punt 3 en 4 inmiddels helemaal opgelost!

LNII

Geplaatst: Vrijdag, 7 Februari 2014 om 11:43:50

Google analytics bied je veel meer inzicht dat de basis info in Biedmeer webwinkels. 

Je Luondo shop vind ik niet professioneel overkomen, sorry. Het zijn allemaal pagina's vol texten, amper afbeeldingen. De kleuren vind ik niet mooi, een aantal instellingen kloppen nog niet, oa de mouseover kleuren in de categorielijst (zwarte balkjes). 

Als je alles wat nu zwart is wit maakt krijg je een veel toegankelijkere site. Het laten verspringen van de kleuren per product ervaar ik als storend. Ik ben geen doelgroep, maar als ik dat wel was zou ik hierdoor niet in deze shop bestellen. 

Misschien is het een idee om het ontwerp uit te besteden? 

Aangepast op 7-2-2014 11:44
    Horseallround

horseallround.luondo.nl
    Geplaatst: Vrijdag, 7 Februari 2014 om 14:54:37

Beste Leendert,

Dank voor de input...

Zoals gezegd vraag ik hierbij om jullie mening. En hier ga ik zeker iets mee doen!
    De teksten en plaatjes moeten allemaal nog worden aangepast, verwijdert en gewijzigd.
    Deze moeten ook achter een link komen te staan zodat men er zelf voor kan kiezen de
    informatie te willen zien/lezen.

Voor wat betreft de kleuren, ben ik nu druk bezig om diverse skins te maken tot er een skin is waar de mensen om mij heen ook allemaal een goed gevoel bij krijgen.

Blij dat ik nu weet wat een mousover is!
    Ik begreep er niets van dat er steeds zwarte balkjes overheen gingen als ik het aanwees.
    Dat kan ik nu dus aanpassen.

Meer input blijft dus gewenst!

Romano | SEOGeek.nl

Geplaatst: Woensdag, 26 Februari 2014 om 18:39:56

Ik zal me richten op het zoekmachine aspect van de website, indien dat een onderdeel is van je marketing plan. Zo niet, dan zijn deze adviezen geen prioriteit.

On-Page SEO:
    • Image bestandsnaam, alt tags en beschrijving zien er goed uit,
      noemen een keyword (sjabrak_berlin_blauw.jpg).
    • Individuele product pagina teksten kunnen ietwat uitgebreider.
    • Website maakt vrijwel geen gebruik van interne links, een gemiste kans.
      Dit houdt in linken van de ene pagina van HorseAllRound naar een andere pagina
      binnen HorseAllround.Luondo.nl
    • Meta beschrijvingen kunnen beter. Als ik bijvoorbeeld Google naar 'COWBOY MAGIC® ROSEWATER SHAMPOO HorseAllRound.' Dan zie ik de volgende beschrijving in de zoekmachine:

COWBOY MAGIC® ROSEWATER SHAMPOO bevat zijde. ​Het product is gemakkelijk te gebruiken en dusdanig samengesteld dat:*Het op zachte wijze vuil ...

Zin wordt halverwege afgekapt en overtuigt de potentiele bezoeker niet echt om door te klikken. Niet alleen loop je zo bezoekers mis, ook is het een kwaliteit indicator voor Google wanneer er een matige Click Through Rate is.

Off-Page SEO:
    Ahrefs, MajesticSEO en OpenSiteExplorer konden geen backlinks detecteren, dus ik neem aan dat je nog niet aan link building begonnen bent. Als je wilt dat de website hoogt gaat ranken in de zoekmachines is dit wel een cruciaal aspect. Het positieve is in ieder geval dat het link profiel tot op heden zuiver is en geen spam kent.

Voor de rest niet echt veel mis.

Horseallround

horseallround.luondo.nl
    Geplaatst: Woensdag, 26 Februari 2014 om 21:37:28

SEO Geek,

Onwijs bedankt voor het gegeven commentaar!

SEO is iets waar ik me heel erg over aan het inlezen ben.

De reden dat ik nog niet met linkbuilding ben begonnen is omdat bij de luondo site nog het woordje luondo voorkomt. En dit uiteindelijk er af moet, wanneer de site up to date is. Dan kan ik mijn huidige site namelijk opheffen en de domeinnaam die daar nu aanhangt, namelijk www.horseallround.nl overzetten naar de luondo site. (Althans dat was mijn idee)

Die Metabeschrijvingen zal ik proberen aan te passen, naar ik aanneem dus niet met het begin van de algemene producttekst, maar met een op maat gemaakte pakkende tekst.

Productpagina teksten langer maken zal een flinke opgave worden ben ik bang, maar wat moet dat moet!

Ook interne linksmoet ik nog uitzoeken, hoe ik dat nuttig voor de klant kan maken en tegelijk interessant voor de zoekmachines.

Nog een vraag, heb het gevoel dat een Luondo Site wellicht meer geoptimaliseerd is voor SEO, is dat ook zo, of reken ik me rijk met de Luondo formule? (knallen met die ballen blijft maar door mijn hoofd spoken met dank aan Eelco)

Romano | SEOGeek.nl

Geplaatst: Dinsdag, 4 Maart 2014 om 10:09:16

Misschien beter inderdaad om even te wachten met linkbuilden totdat alles goed staat structureel gezien.

Ik denk dat Luondo een prima platform is qua SEO. De webwinkels ranken van zichzelf al prima en het is redelijk gebruiksvriendelijk. Echter, het is niet zo dat Luondo echt een edge heeft over andere methodes zoals bijvoorbeeld een Wordpress webwinkel met de Woo-commerce plugin. Shopify en andere webwinkel solutions. Het is slechts gereedschap, het is maar hoe je invulling geeft aan de webwinkel zelf.
    Kortom, Luondo is inderdaad prima voor zoekmachine optimalisatie, maar je zal niet achteruit gaan met die andere platformen.

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Dinsdag, 4 Maart 2014 om 10:25:55

Eens met Leendert. Het design en de webwinkel is sowieso erg kaal, waardoor je niet het idee hebt dat je te maken hebt met een grote, professionele firma die veel sales doet.

Buiten dat is een eigen domeinnaam wil je vertrouwen opwekken toch wel essentieel.

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.