Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Feedback gevraagd op jouw webwinkel?
    topic toevoegen reactie toevoegen

Feedback gevraagd

Let'z Shop

www.letzshop.nl
    Geplaatst: Vrijdag, 19 December 2014 om 13:06:31

Meningen, tips en advies worden zeer op prijs gesteld.

Alvast bedankt,

Mariette

www.letzshop.nl

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Vrijdag, 19 December 2014 om 13:45:31

Hey Mariette,

Leuke producten! Zullen wel in trek zijn in deze tijd. Lijkt me leuk om zoiets cadeau te doen aan iemand.

Goed! Feedback:
    • Je hebt geen favorieten icoon ingesteld
    • De grijze achtergrond zorgt ervoor dat alles in je webshop slecht te zien/lezen is - ik raad je echt aan om je kolommen en content (middenstuk) een witte achtergrondkleur mee te geven.
    • De grote letertypes op home komen wat schreeuwerig/onprofessioneel over
    • De aanbiedingen die gepresenteerd zijn, ogen vrij primitief. Het kan allemaal een stuk compacter/pakkender en meer van deze tijd met aantrekkelijke banners en knoppen waar mensen op kunnen klikken
    • In de kolommen zie ik ook plaatjes, maar wederom zonder pakkende teksten, aansporingen om te klikken of een aantrekkelijke knop - het oogt op deze manier vrij primitief/ouderwets
    • De icoontjes van de betaalmogelijkheden en de service zijn vrij rommelig opgesteld. Geeft daarom ook een vrij onprofessionele indruk
    • Ik zie dat je hier en daar belangrijke keywords in je webshop dikgedrukt hebt. Heel goed! Dit is goed voor de vindbaarheid van je webshop. Maar ik zie ook dat er nog veel meer geoptimaliseerd kan worden. Zo hebben je afbeeldingen geen relevante bestandsnamen, geen alt en title tags, zijn er weinig tot geen interne links te vinden en zijn er geen h1 tags ingesteld. Dit is zonde omdat je pas sales kunt doen als er bezoekers zijn. En wat is er mooier dan bezoekers die gratis (dus via zoekmachines) op je webshop belanden?
    • De toevoegen aan winkelwagen knop is grijs en valt daardoor niet echt op. Zonde, want dit is veruit de belangrijkste knop in je webwinkel! Deze moet dus echt een andere, opvallendere kleur krijgen
    • Bij de producten valt het me weer op dat alle teksten grijs zijn tegen een grijze achtergrond. Hierdoor is het slecht te lezen, al helemaal voor mensen die iets ouder zijn
    • Verder zie ik ook dat je een website hebt. Deze ziet er al iets professioneler/moderner uit. De opbouw is echter vrij oud (.php bestanden die je website vormen). De achterliggende code is ook niet helemaal meer van deze tijd. Hoe dan ook is de eerste indruk een stuk eleganter dan je webshop. Ik zou deze look & feel dus een beetje in je webshop ook voor laten komen
    • Verder zie ik dat nogmaals de SEO echt achterstand heeft. Zo heb je nergens de URL's, browser titels en meta omschrijvingen ingevuld. En met een URL die zo algemeen is als 'letzshop', moet je wel een denderende marketing hebben wil je bezoekers krijgen
    De conclusie is dus dat je waarschijnlijk betaald moet adverteren om bezoekers te trekken (of bijvoorbeeld vanuit je website). Maar hierdoor laat je dus het gratis zoekverkeer via zoekmachines compleet liggen. Erg zonde! Het probleem is ook dat de bezoekers die momenteel naar je webshop komen (waarschijnlijk dus waar je indirect of direct voor betaalt), dat je hier niet alles uithaalt omdat je webshop qua design en usability niet geoptimaliseerd is. Dit kan je terugzien aan je bouncepercentage en conversie in Google Analytics.

Hopelijk heb je er wat aan! :)

Let'z Shop

www.letzshop.nl
    Geplaatst: Vrijdag, 19 December 2014 om 16:51:06

Hoi Remco,

Dank voor je reactie.
    Ik ga er mee aan de slag. Mocht ik er niet uit komen dan weet ik waar ik moet zijn.

Gr. Mariette

Aangepast op 19-12-2014 19:30

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.