Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?
    topic toevoegen reactie toevoegen

Gratis artikel bij een bestelling

Godelieve

Geplaatst: Maandag, 30 Januari 2012 om 20:07:02

Graag wil ik tijdens de openingsperiode van mijn webshop iedere klant een gratis artikel geven bij een bestelling.

Met mijn leverancier ben ik overeengekomen dat de klant een gratis artikel kan kiezen uit 2 verschillende productgroepen. Namelijk een gratis shawl of gratis een paar oorbellen. Maar dus alleen als ze minstens één ander artikel bestellen!

Hoe kan ik dit instellen in mijn webshop?

Voor de duidelijkheid dit betreft dus een tijdelijke actie, dit ter promotie van de webshop. Ik moet dit dus later ook weer gemakkelijk kunnen verwijderen.

Groetjes,

Godelieve

Aangepast op 30-1-2012 20:11
    Jasper

internet.luondo.nl
    Geplaatst: Maandag, 30 Januari 2012 om 20:11:34

Hallo,

Ik gebruik dit ook in mijn andere shop.

Ik heb het gewoon in een banner staan.

Godelieve

Geplaatst: Maandag, 30 Januari 2012 om 20:13:55

Jasper. jij zit in een iets andere branche ;)

Mijn klanten moeten simpel een shawl of oorbellen aan hun bestelling kunnen toevoegen.
    Maar dus alleen als ze ook een product kopen.

Ik hoop dat nu duidelijk is, wat ik bedoel!

Groetjes,
    Godelieve

Donna

Geplaatst: Maandag, 30 Januari 2012 om 20:51:36

Hoi Godelieve, 

Het is even een klus (ik weet niet hoeveel producten je in je shop aanbiedt?) maar het aanmaken van een attribuut zou een oplossing kunnen zijn. Als je deze attribuutkeuze verplicht maakt, kun je hier bijv. toevoegen "Gratis shawl + 0,00 euro" en  "Gratis oorbellen + 0,00 euro". 

Als de actie weer voorbij is, haal je de attributen weer weg. 

Groetjes Donna

Edit: dit werkt natuurlijk alleen als er maar 1 paar oorbellen en 1 soort shawl is die men kan bestellen...

Aangepast op 30-1-2012 20:52
    Godelieve

Geplaatst: Maandag, 30 Januari 2012 om 21:12:12

Hi Donna,

Ik heb nu al ruim 230 producten op mijn site staan, maar dat is nog maar het begin! Het worden er als het goed is 1000+

Even voor de duidelijkheid, de klant kan niet zelf kiezen welke shawl of oorbellen ze krijgen. Ze moeten kunnen kiezen uit de 2 opties in het algemeen en dus alleen bij een bestelling.

Zou ik die 2 producten kunnen aanmaken en bijvoorbeeld op de homepage kunnen zetten en ze later als de actie afgelopen is weer weghalen.

Ik zou het eigenlijk leuk vinden dat als de klant iets in het boodschappenwagentje zet, er dan een optie verschijnt dat ze het Cadeautje kunnen toevoegen en dan de keus kunnen maken welke optie ze kiezen.

Ik hoop dat ik het nu een beetje duidelijk verwoord.

Ik ben al dagen vrijwel constant bezig met de shop.en mijn hoofd loopt momenteel over.
    Komende maandag naar de kamer van koophandel en dan moet de shop af zijn van hen. Gaat me niet lukken ben ik bang!

Groetjes,
    Godelieve

Robbert

Geplaatst: Maandag, 30 Januari 2012 om 22:33:11

Hoi Godelieve,

Misschien is het een idee om alleen te vermelden dat ze een leuk kado bij de eerste bestelling krijgen. Dan kan jij zelf bepalen of dat een shawl of de oorbellen worden (wat het beste bij de bestelde producten past).
    Zo is het ook nog een verassing voor je klant :)

Gr. Robbert

Godelieve

Geplaatst: Maandag, 30 Januari 2012 om 22:48:14

Hi Robbert,

De klant mag zelf kiezen of ze oorbellen willen of een shawl. Niet iedereen heeft gaatjes in de oren.
    Alleen kunnen ze niet kiezen welke oorbellen of welke shawl ;)

Maar eh hoe integreer ik dit geheel op de liefst simpelste wijze in mijn shop? 
    Het gaat dus om een tijdelijke actie tijdens de opening van mijn shop.

Groetjes,
    Godelieve

Robbert

Geplaatst: Maandag, 30 Januari 2012 om 23:04:36

Dan wordt het toch zoals Donna veergesteld heeft, met de atributtensets...
    alleen dat is best veel werk voor 1000+ artikelen, vandaar dat ik voorstelde dat jijzelf de keuze zou maken :)

Gr. Robbert

Godelieve

Geplaatst: Maandag, 30 Januari 2012 om 23:12:28

Misschien kan ik nog beter twee surprise artikelen aanmaken met een vraagteken erop :p
    De ene shawl noemen en de ander oorbellen.

Klanten die denken slim te zijn en alleen een gratis artikel bestellen kan ik dan altijd nog mailen.

Zou ik die 2 vraagteken producten op de home page kunnen plaatsen op de een of andere manier?

Groetjes,

Godelieve

Robbert

Geplaatst: Maandag, 30 Januari 2012 om 23:17:22

Hi Godelieve,

Dat is een slimme oplossing :)

Als je het artikel kiest "Toon als aanbieding" kan je een van de aanbieding modules aanzetten op de home page (zie tabblad modules bij de content pagina's) 

Gr. Robbert

Godelieve

Geplaatst: Maandag, 30 Januari 2012 om 23:36:18

Bedankt Robbert voor je snelle reactie :)

Ik heb al een behoorlijk aantal producten in de aanbieding staan ;)

Het zou leuk zijn als ik de twee vraagteken actie artikelen tijdelijk zeer prominent op de home page zou kunnen plaatsen als extra op een opvallende plaats.

Zou de aanbieding van de dag hier anders voor te gebruiken zijn?

Groetjes,

Godelieve

Donna

Geplaatst: Dinsdag, 31 Januari 2012 om 00:28:42

Wat je misschien ook kan doen is voor de shawl en oorbellen een vouchercode aanmaken, die de klant in het bestelproces kan doorgeven. Die noem je dan ook "shawl" en "oorbellen" o.i.d., wat hen recht geeft op het gratis cadeau naar keuze (een van de twee).

Jij weet dan welke ze willen en zij hebben het vrij eenvoudig aan kunnen geven in hun winkelmandje. Ik weet alleen niet of je ze dan ook nog korting moet geven, maar dat kun je dan desnoods instellen als 1 cent korting op het totaalbedrag o.i.d. 

Edit: maar wacht, een klant kan toch in zijn winkelmandje een opmerking plaatsen voor hij de bestelling afrondt? Dan kan hij (of waarschijnlijk zij) net zo goed daar aangeven welk cadeau ze wil. 

Sorry beetje laat! Ben een beetje kwijt of je alleen naar een doorgeefmogelijkheid zocht of ook iets om het echt bij de klant onder de aandacht te brengen. ;)

Aangepast op 31-1-2012 00:31
    Godelieve

Geplaatst: Dinsdag, 31 Januari 2012 om 01:03:06

Bedankt Donna, voor je lieve reacties :)

De bedoeling is inderdaad om dit duidelijk onder de aandacht van de klant te brengen! 
    Het is als stunt bedoeld om aandacht voor mijn shop te krijgen.
    Nederlanders en gratis lijkt me een goede combinatie ;)

Ik heb het winkelwagentje nog niet eens helemaal doorlopen. Ik ben al dagen bezig om mijn shop te vullen en in te richten. Ik moet het allemaal handmatig doen en het gaat trager dan ik zou willen.

Trouwens ik heb ze net alletwee met een leuke afbeelding als Deal van de Dag aangemaakt en ben nu aan het uitvogelen hoe ik ze nu op de homepage van mijn shop kan plakken.
    Ik heb het al met het plakken van de link naar de betreffende producten geprobeerd, maar dat werkt helaas niet.

Ik moet hier nog heel veel leren! 

Groetjes,

Godelieve

kelly

Geplaatst: Dinsdag, 31 Januari 2012 om 02:34:36

Hoi Godelieve,

Ik doe dit momenteel ook als openingsactie in onze shop ,
    Sterker nog hier heeft men de keuze uit 6 diverse items al naar gelang de waarde van de bestelling ...

Dit heb ik ook groot uitgelicht op de homepage met foto van de gratis items

Ik heb momenteel rond de 1600 items in de shop staan en dat worden er elke dag meer dus attributensets aanmaken is onbegonnen werk natuurlijk in mijn geval ,
    wat ik doe is vermelden op de homepage dat men bij het vakje ''opmerkingen'' in de bestelwagen moet aangeven of ze een gratis product voor hond of kat willen ontvangen (in het geval ik dit dus zelf al niet zou kunnen opmaken omdat men enkel honden of enkel kattenspullen besteld heeft ) en dat het gratis product voor hun hond of kat dan automatisch gratis toegevoegd word aan hun bestelling naargelang de bestelwaarde
    (ik heb nl 3 waarde cattegorieen -bij besteling vanaf 50 eu -bij bestelling vanaf 100 eu en bij bestelling vanaf 150 eu krijgen ze product x OF voor de hond OF voor de kat dus )

Dit product kan je dan zelf handmatig toevoegen aan een order bij ''bestellingen'' door dit item dan toe te voegen met prijs 0,0

Hopelijk heb je hier wat aan ?

Gr Kel

Aangepast op 31-1-2012 02:37
    Kinderhand

Geplaatst: Dinsdag, 31 Januari 2012 om 09:54:42

Hoi Godelieve,

Ik heb hiervoor een aparte categorie aangemaakt. Biedt zelf dan niet iets gratis aan, maar wel met een korting. Ik heb de categorie "Klantvoordeel" genoemd, kijk anders even op mijn shop. Misschien is dit idee iets voor je!

groet,
    agnes

Godelieve

Geplaatst: Dinsdag, 31 Januari 2012 om 10:25:45

Bedankt voor al jullie adviezen lieve mensen.

Ik ga er nog even over nadenken, hoe ik dit het beste aan kan pakken.
    Ik heb nog maar een deel van het systeem doorgrond, maar al doende leer ik er iedere dag weer wat bij.

Dit forum is fantastisch!

Groetjes,

Godelieve

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.