Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?
    topic toevoegen reactie toevoegen

Hoe zit dat nu met Social Media op Luondo ...

Eyepopper

www.eyepopper.nl
    Geplaatst: Donderdag, 23 Februari 2012 om 20:53:44

Ik heb rechts in de shop de logootjes staan van de social media.
    Als mensen daar op klikken moeten ze hun eigen gegevens invullen (denk ik)
    Kan ik het ook zo instellen dat ze dan op onze eigen social media pagina's terecht  komen en zo ja, waar doe ik dat ?
    Of is het juist belangrijk dat t zo blijft zodat mijn webshop kunnen delen op HUN social media pagina...?

GREETZ

webwinkel321

Geplaatst: Vrijdag, 24 Februari 2012 om 12:06:15

Er zijn 2 opties die je het beste beide kunt gebruiken; 

- De social media knoppen laten linken naar je eigen accounts. 
    Content > Kolommen > Social Media > op het pennetje drukken, gewenste netwerk aanvinken en url invullen > de kolom plaatsen waar je deze wilt hebben (links, rechts, footer) 

- De Addthis kolom, hiermee kun je je bezoekers je shop laten delen in het netwerk van hun keuze. 
    Content > Kolommen > Addthis > op het pennetje drukken, gewenste icoontjes plaatsen > de kolom plaatsen waar je deze wilt hebben, rechts boven is de beste optie. 

Vervolgens kan je de naam van de Addthis kolom het beste aanpassen naar "Volg ons" of "Deel dit" oid. 
    Content > statische content > zoeken naar titel Addthis 

Succes en als je nog vragen hebt horen we het graag! 

Erik (Shop318)

Geplaatst: Vrijdag, 24 Februari 2012 om 12:35:20

zoals eerder besproken is er een grote twijfel of die luondo addthis widget wel klopt..  op sommige shops zie je gewoon nog 0 likes/tweets etc staan.. terwijl dat eigenlijk bijna onmogelijk is.. we hadden het hier ook al eens met Donna over vorig jaar..

Aangepast op 24-2-2012 13:11
    webwinkel321

Geplaatst: Vrijdag, 24 Februari 2012 om 13:01:14

Erik doelt op de Addthis widget, de telling van het aantal kliks (likes/tweets etc) spoort waarschijnlijk niet idd. Wellicht kan hier eens naar gekeken worden? 

Durftestempelen

durftestempelentestq.luondo.nl
    Geplaatst: Zondag, 4 Maart 2012 om 20:48:56

Ik zou heel graag bij elk product een add this mogelijkheid hebben voor Twitter, Facebook en (voor mij erg belangrijk) Pinterest!

Vind dat dit eigenlijk niet mag ontbreken in een hedendaagse webshop...

Iemand tips?

Erik (Shop318)

Geplaatst: Maandag, 5 Maart 2012 om 08:04:35

je kunt nu tijdelijk een addthis code in je editor bij het product zetten..

erik

webwinkel321

Geplaatst: Maandag, 5 Maart 2012 om 11:33:58

Als je de addthis code in een kolom zet dat telt de url die getoond word op het moment dat je bezoeker gebruikmaakt van de addthis knopjes. Het heeft dus niet zoveel zin om per item (ook nog eens) de addthis knopjes te tonen. 

Pinterest werkt al wel binnen de "normale" addthis html code, nog niet in Luondo maar als iemand van team Luondo dit leest willen ze het er vast wel inzetten ;-) 

Durftestempelen

Geplaatst: Zaterdag, 24 Maart 2012 om 22:18:01

Ben heel benieuwd wat de status van deze update is... volgens mij zijn er meer mensen die hier op wachten! :-)

Fab

Geplaatst: Zaterdag, 24 Maart 2012 om 22:55:08

addthis bij elk product zal weldegelijk  beter zijn dan in de rechterkolom. Nu is het onduidelijk en pakt hij ook nog eens de verkeerde afbeelding erbij..

Ik zit hier ook nog op te wachten..

Handmadebymo

www.handmadebymo.nl
    Geplaatst: Maandag, 9 April 2012 om 13:34:37

Ik wacht ook nog steeds op een pinit button.. Gaat deze er nog komen?
    Zoals Moosmade al zei zoiets mag niet ontbreken aan een hedendaagse webshop.

In de sidebar is niet logisch, omdat hier allemaal socialmedia links staan voor de
    gehele pagina. Het zou eigenlijk rechtsboven in de product titelbalk moeten, of vlak
    onder de prijs.

Een pin it button zorgt voor super veel traffic, vooral voor handgemaakt. Hier een artikel daarover..
    http://mashable.com/2012/03/08/pinterest-more-traffic-twitter-study/

Wat mensen veel pinnen: Vooral etsy/ shoppy / products i want / handmade dingen.
    http://mashable.com/2012/03/12/pinterest-most-popular-categories-boards/

Omdat je direct vanaf je webshop post kan er hopelijk binnenkort ook een euro teken bij gezet worden
    '''Add a "$" or a "£" to the Pin description and Pinterest will automatically
    add a price banner to the photo. The Pin will then appear in the Gifts category. Within
    the Pin, remember to link to the website where fans can purchase. Just remember to remove
    the Pin once you've sold out!'''

Ultieme gids voor je online winkel:
    http://www.shopify.com/blog/5677122-the-ultimate-pinterest-guide-for-your-online-store

quote: "The Product Specific "Pin It" Button
    This is the most important button for online stores! These pins will allow customers to
    pin a specific shirt, hat, gadget, or anything that you're selling to their pinboard. "

Op deze link zit het ook op een mooie manier per project verwerkt als er meerdere afbeeldingen zijn.
    http://www.behance.net/gallery/Around-the-world-in-your-own-neighborhood/3554857

Dit zijn een aantal argumenten waarom ik en veel met mij graag een pin it button zouden willen bij de producten =)
    Ik ben benieuwd of het op de agenda staat?

Aangepast op 9-4-2012 13:41
    Leendert Nauta (III)

excor.luondo.nl
    Geplaatst: Maandag, 9 April 2012 om 15:38:30

Zoals eerder vermeld, kun je vrij eenvoudig via Addthis.com een account aanmaken en vanuit daar de pin it button per product kunnen plaatsen. 

Betere optie is dat Team Luondo de button beschikbaar maakt in de admin zodat je per product kunt kiezen om het aan / uit te zetten. 

Durftestempelen

Geplaatst: Maandag, 9 April 2012 om 20:38:53

Ben het helemaal met Handmade by Mo eens!
    Voor onze doelgroep heel erg belangrijk!

Die knoppen moeten er komen :-)

Bij elk product een extra code toevoegen lijkt me niet wenselijk.

Vraagjes voor Luondo:

* Staat dit op to do list? Zo ja, enig idee wanneer het klaar is?
    * Als het niet zal worden gemaakt (jammer!!!) is het dan mogelijk een soort optie te maken dat je de benodigde extra code in 1 keer bij elk product kan zetten? (Net zoiets als... "toon voorbeeldfoto bij elk product Groot/Klein"...)

Hoop dat de knoppen er gewoon komen!

Eelco de Boer (Team Luondo)

Geplaatst: Woensdag, 11 April 2012 om 21:39:28

@ Mo & Mo, we zijn ermee bezig en waarschijnlijk kun je morgen op productniveau de addthis buttons (en ook pinterest) plaatsen!

Gr,
    Eelco

Durftestempelen

Geplaatst: Woensdag, 11 April 2012 om 21:49:37

Te gek, dank je wel Eelco!

Handmadebymo

www.handmadebymo.nl
    Geplaatst: Woensdag, 11 April 2012 om 22:13:52

jaaa! ben benieuwd =)) top!

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.