Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?
    topic toevoegen reactie toevoegen

Wanneer is een shop af ?

Mireille

Geplaatst: Dinsdag, 17 Juli 2012 om 20:59:00

Nooit!

Dat weet ik.

Maar ik vraag mij wel af, wanneer zou je er iets minder tijd aan kunnen besteden? Ik zou heel graag meerdere shops willen gaan starten. Maar ik kan daar de tijd en aandacht niet voor vinden. Als ik zie hoeveel werk er in één shop al gaat zitten om dit allemaal te optimaliseren.

Hoe werkt dat met een webshop die al een aantal jaren bestaat. Wat doet men daar nog aan? Ik zie genoeg mensen die tig shops hebben, die kun je toch niet allemaal evengoed bijhouden??

En stel, je webshop is helemaal geoptimaliseerd. Hoe vaak moet je er dan nog iets aan doen en wát doe je er dan aan?

Ik stel een hoop vragen door elkaar, maar hopelijk kan iemand hier iets zinnigs over vertellen.

Groet,
    Mireille

Aangepast op 17-7-2012 20:59
    Donna

Geplaatst: Dinsdag, 17 Juli 2012 om 21:01:40

Ik denk dat je een heleboel vragen zelf al kunt beantwoorden. Je hebt nu zelf ruim een jaar een shop; merk je verschil in omzet als je er een tijdje wat minder aan doet? Heb je vooral veel verkopen als je er net een actie o.i.d. op hebt gezet, of stromen de meeste orders "automatisch" binnen via Google, Marktplaats (?), etc.? 

Hoeveel tijd ben je nu kwijt per dag/week aan deze shop? Zit je al op een niveau dat je tevreden bent met wat je nu uit de shop kunt halen? 

Mireille

Geplaatst: Maandag, 20 Augustus 2012 om 15:31:29

Idd Donna, veel vragen kan ik ook wel zelf beantwoorden. In principe merk ik weinig verschil, of ik er nu veel of een tijdje minder mee bezig ben. Het aantal orders blijft redelijk stabiel.

Daarom weet ik het ook niet zo goed. Je zou zeggen als je er meer mee bezig bent zoals jij omschrijft (dus acties etc.) dat de orders toenemen.

Maar dat is dus niet zo. Doe ik weinig, doe ik veel, het blijft wat stabiel. Maar dan is het ook lastig om erachter te komen wat ik dan moet doen om het aantal orders te laten stijgen.

En eigenlijk ben ik heel benieuwd WAT mensen doen als hun webwinkel al een aantal jaren bestaat. Hoe vaak is het dan nodig voor Google om er eens wat aan te veranderen?

Groet,
    Mireille

Aangepast op 20-8-2012 15:32
    Erik (Shop318)

Geplaatst: Maandag, 20 Augustus 2012 om 15:33:26

het kan niet vaak genoeg... natuurlijk wel steeds met MEER content ipv het content steeds te wijzigen, anders te formuleren.. Google is blij met je als je site in beweging blijft

Mireille

Geplaatst: Maandag, 20 Augustus 2012 om 17:46:26

Okay, ik begrijp het. Maar ik blijf er toch mijn vraagtekens bij zetten hoe iedereen dat doet. Op een gegeven moment ben je toch wel eens uitgeschreven als je webwinkel hebt met een bepaald assortiment.

En hoe doen mensen dat dan die honderden webshops hebben. Dat is toch niet bij te houden??

Erik (Shop318)

Geplaatst: Dinsdag, 21 Augustus 2012 om 08:34:30

@Mireille: op een gegeven moment ben je misschien uitgeschreven, maar het toevoegen van nieuwe producten stopt toch nooit ?

Misschien is het op en gegevven moment tijd om of voor iets anders te gaan kiezen om te verkopen.. of gewoon een 2e nieuwe shop met iets nieuws beginnen.. (misschien loopt dat super en krijg je meer zin om daar mee verder te gaan en uit te breiden.

en honderden shops is echt bij te houden hoor.. en nog vrije tijd genoeg.. !

Mireille

Geplaatst: Dinsdag, 21 Augustus 2012 om 10:04:49

Nee, okay dat is waar. Het toevoegen van nieuwe producten gaat door. Maar dat zijn nooit hele lappen tekst. Dus of Google dat oppikt ???

Misschien is wel zeker, ik wil heel graag een 2e shop erbij. Ben al tijden op zoek, maar kan toch nog niet het juiste vinden.

Ik vind dat knap hoor, dat zoveel shops nog bij te houden zijn. Ik zou echt geen vrije tijd meer hebben.

En dan als laatste, ik lees wel eens iets over shops op de autopilot, wat houdt dat dan in?? Het klinkt dat je aan zo'n shop niets doet, maar dat is dan dus weer heel tegenstrijdig.

Stylusbestellen.nl | Ruben Goudswaard

www.stylusbestellen.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 21 Augustus 2012 om 11:20:52

Ik zelf heb ook vaak te weinig tijd omdat ik vaak andere dingen ga doen en besteed er daardoor minder tijd aan dan zou kunnen. Kwa seo is er met name nog een hoop te verbeteren voor bijv. stylusbestellen.nl

Maar neem nou bijv. 2 andere shops van mij die ik maanden geleden gemaakt heb. Ik kijk er nu nooit meer naar en toch blijf ik orders binnen krijgen. Er valt ook daar op seo nog wel te verbeteren alleen ik sta op de meeste woorden simpel weg al op plek 1, 2 of 3 puur omdat er bijna tot geen (echte) concurentie is. Ik ga daar dus verder ook geen tijd meer insteken en steek die tijd liever in shops die nog niet zo goed ranken.

Uiteraard moet ik nog wel steeds orders afhandelen en zo nu en dan wat inkopen voor die shop.

Erik @ Forum

Geplaatst: Dinsdag, 21 Augustus 2012 om 12:40:10

op de automatische piloot werkt helaas nog niet bij Luondo omdat je de orders niet niet kunt koppelen met je leverancier... (tenzij je bv je bestellingenmails door passed naar je leverancier en dat die de orders mogen versturen als de betaling op JA staat.. (ik zou dit echter nog niet doen)

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.