Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?
    topic toevoegen reactie toevoegen

Uitbreiding producten (nieuwe kleuren), hoe te doen?

Stylusbestellen.nl | Ruben Goudswaard

www.stylusbestellen.nl
    Geplaatst: Vrijdag, 9 November 2012 om 16:20:39

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal producten waarvan ik meerdere kleuren heb. Ik heb bijv. de stylus pen met clip. Voorheen had ik die in het zwart en zilver ik heb daar toen unieke teksten voor geschreven voor beide artikelen. Momenteel is er inmiddels een productuitbreiding van de stylus pen met clip heb ik nu zo'n 7 kleuren en ik heb nog een ander model stylus met balpen in 8 kleuren.

Ik rank redelijk goed op het moment (waarschijnlijk doordat ik veel teksten heb die uniek zijn). Ik wil de nieuwe modellen toevoegen alleen helaas raakt het overzicht wel een beetje kwijt doordat ik straks zoveel modellen in de categorie heb staan.

Daarom mijn vraag wat vinden jullie beter:
    1 product met in de omschrijving alle kleuren die er zijn? En doormiddel van atributen de kleur kiezen.
    Nadeel:
    weinig productteksten dus minder kans om gevonden te worden door Google.
    Voordeel: duidelijk overzicht voor de klant. Navigeren en kiezen wordt dus makkelijker en overzichtelijker.

2. alle producten los in het overzicht zetten en voor ieder product een unieke tekst.
    Nadeel:
    geen duidelijk overzicht voor de klant. Navigeren en kiezen wordt dus moeilijker en minder overzichtelijk.
    Voordeel: veel productteksten dus meer kans om gevonden te worden door Google.

Wat zouden jullie doen? En hebben jullie verder nog tips betreft bovengenoemde?

Zie als voorbeeld: http://www.stylusbestellen.nl/alle-stylus-modellen (opent in nieuw tabblad)

Groetjes Ruben Goudswaard

Aangepast op 9-11-2012 16:21
    TrendyHorloges

www.trendyhorloges.be
    Geplaatst: Vrijdag, 9 November 2012 om 17:07:19

Ruben,

Ik zou het persoonlijk overzichtelijk houden en het als attributen plaatsen. Wanneer ik op een website
    kom en zie er 8 keer dezelfde pen staan dan heb ik zoiets van webshopvulling.

Mijn persoonlijke mening e.

Louise123

Geplaatst: Zaterdag, 10 November 2012 om 00:11:01

mee eens.
    zonder twijfel voor attributen gaan. tig keer bijna hetzelfde naast elkaar is geen gezicht en maakt een goedkope indruk.

www.stylusbestellen.nl
    Geplaatst: Zaterdag, 10 November 2012 om 02:58:47

Oke bedankt voor jullie antwoorden. Wel een andere vraag wat zouden jullie doen met de rankins ik ben namelijk bang dat die naar beneden gaan?

P.S. ik heb overigens ook nog een stuk of 5 artikelen die maar 2 kleuren hebben. Zou ik daar wel gewoon twee losse artikelen van maken bijv. dit product:
    http://www.stylusbestellen.nl/ipad-iphone-tablet-stylus-wit-anti-stof-plug
    http://www.stylusbestellen.nl/ipad-iphone-tablet-stylus-zwart-anti-stof-plug

Of zou ik zelfs van dat model maar 1 artikel maken met dan 2 attributen voor de kleur?

Content is king toch? Ik krijg dus wel minder content als ik van alles 1 product maak met attributen.

Aangepast op 10-11-2012 03:02
    Louise123

Geplaatst: Zaterdag, 10 November 2012 om 11:51:29

Ik heb nog te weinig verstand van Google en SEO om daar een nuttig antwoord op te geven. En er komt meteen een andere vraag opborrelen; meerdere artikelen met dezelfde content (op kleurnoeming na) levert toch niet een dermate grotere aan Google? Sterker nog, als het nagenoeg dezelfde content is, is het dan niet juist nadelig?

StylusNODIG | Allbyonewebsites

www.stylusnodig.nl
    Geplaatst: Zaterdag, 10 November 2012 om 13:27:50

das duplicate content en dooddoener idd. Ik heb echter voor elk artikel (ook al is het alleen een andere kleur) een unieke tekst geschreven. Dat is alleen maar goed om dat ik dan meer (unieke) content heb. Als ik van al die losse producten 1 product maak met attributen heb ik dus minder content.

P.s. bij sommige producten heb ik geen uniek geschreven teksten.

Nog wel de vraag:
    Of zou ik zelfs van dat model maar 1 artikel maken met dan 2 attributen voor de kleur?

webwinkel321

Geplaatst: Zaterdag, 10 November 2012 om 19:21:30

Yes, het product 1 keer als artikel en van de kleuren attributen maken! 

Bieropenerbestellen.nl | Ruben Goudswaard

www.bieropenerbestellen.nl
    Geplaatst: Maandag, 12 November 2012 om 15:46:32

Ik ben ga idd toch voor een duidelijk overzicht voor de klant. De klant heeft meer overzicht, hoeft minder te klikken en is daardoor hopelijk eerder geneigd om te bestellen.

Zitzakwereld / Kussenwereld dag aanbiedingen / big deals!

www.zitzakwereld.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 13 November 2012 om 22:29:55

Worden de attributen ook goed door google geïndexeerd dan? Bijvoorbeeld:
    ik heb 32 verschillende kleuren velours kussens.... een klant zoekt een bepaalde kleur, vindt de klant deze dan bij google?

Als dit namelijk niet zo is dan zou ik gaan voor aparte producten...

Aangepast op 13-11-2012 22:30

www.stylusbestellen.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 13 November 2012 om 23:37:37

@ zitzakwereld dit zou ik niet weten

Ik heb wel een andere vraag aan alle luonders. Namelijk het volgende: Ik wil artikelen voortaan als foto weergave doen in de categorieën. Dan heb ik 3 afbeeldingen naast elkaar. Het probleem is echter ik heb bepaalde producten die niet voorradig zijn. Het liefst gooi ik die producten offline. Dit is namelijk ook duidelijker en overzichtelijker voor de klant. Het probleem is alleen blijven de producten dan nog wel online voor Google? Anders doe ik het liever niet want dan verlies ik wellicht een hoop google bezoekers.

De tweede vraag: Ik maak 1 product met attributen voor de kleur. Kan ik dan ook 8 artikelen maken van hetzelfde product maar dan met de kleur in de titel en die in de shop gooien maar op offline zetten? Dan zien de klanten het niet alleen dan heb ik wel content voor google gezien google waarschijnlijk de paginas nog wel ziet en indexeerd.

Graag jullie reactie.

Styluspenbestellen.nl | Allbyonewebsites

www.styluspenbestellen.nl
    Geplaatst: Donderdag, 15 November 2012 om 22:10:09

Iemand nog een reactie op mijn laatste post ??

Alvast bedankt voor de moeite

Lesita

Geplaatst: Dinsdag, 1 Januari 2013 om 14:39:07

Even een vraag, bij veel webshops zie je vaak dat wanneer je een atribuut aanklikt dan dan ook automatisch de bijbehorende foto in beeld komt, bij Luondo is dit helaas niet zo, het  zou fijn zijn dat deze optie ook mogelijk word, of is dit al mogelijk maar heb ik iets niet goed ingesteld?

www.stylusbestellen.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 1 Januari 2013 om 14:51:06

Zover ik weet NIET MOGELIIJK.

EstherD

www.luchtreinigershops.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 1 Januari 2013 om 20:48:02

@Ruben ik heb zelf bepaalde artikelen die tijdelijk uitverkocht zijn. Bij die producten zet ik tijdelijk uitverkocht, dan hoef ik ze niet offline te zetten. Zo blijven ze toch te zien voor Google. Ik zou ook graag willen weten of ze te zien zijn in Google als ik ze offline zet.

Groet Esther

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.