Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Hoe haal je meer uit je webshop?
    topic toevoegen reactie toevoegen

Foutlees Nederlands op je site

Mireille

Geplaatst: Woensdag, 4 September 2013 om 13:52:33

Ik ben van mening dat de teksten op je website foutloos moeten zijn. Nu moet ik toegeven dat ik de Nederlandse taal soms best nog als lastig ervaar.

Ik heb bijvoorbeeld vaak nog moeite met de -d -t  en -dt.

Weet iemand of er een programma bestaat waar je je tekst kunt controleren? Had er al wel een paar gevonden, maar die geven dan alleen aan of het fout is of niet. Niet hoe het zou moeten.

Dus bijvoorbeeld:

Mevrouw A. vind dat niet goed.  Geeft het programma niet aan dat het fout is.
    Maar bij
    Mevrouw A. vindt dat  niet goed, geef het programma het ook niet aan dat het fout is.

Alleen als je schrijft:

Mevrouw A vint dat niet goed, dan geeft hij aan dat vint fout is. Maar er wordt dan niet aangegeven hoe het dan wel moet. Dus iemand die twijfelt d of dt heeft alsnog een probleem

Wie heeft suggesties !!

Aangepast op 4-9-2013 13:53
    Nathalie

Geplaatst: Woensdag, 4 September 2013 om 14:08:08

Wat betreft werkwoorden: verander het werkwoord in een ww waarvan je hoort of er een T achter moet. Zoals lopen of werken. Mevr A loopt dat niet goed. Die zin slaat nergens op, maar nu weet je dat het stam (vind) + t moet zijn.

Siersjaals - Marcel

Geplaatst: Woensdag, 4 September 2013 om 17:28:34

Je kan de teksten even in Word plakken, de spellingscontrole zal de meeste fouten wel herkennen en suggesties geven. De werkwoorden inderdaad met "lopen" vervangen, dan hoor je meteen of het met dt moet.
    "Foutlees" Nederlands op je site is inderdaad belangrijk. :-)

Marcel.

Aangepast op 4-9-2013 17:28
    Jeroen

Geplaatst: Woensdag, 4 September 2013 om 18:00:59

Ik houd me ook aanbevolen voor een handig programmaatje

Donna

Geplaatst: Woensdag, 4 September 2013 om 18:23:47

Gewoon even googlen naar de uitgebreide (werkwoord)spellingregels voor het Nederlands. Als je geen dyslectie o.i.d. hebt, zul je het met enige moeite binnen no time beheersen en nooit meer fouten maken op dit gebied. 

Ben je wel dyslectisch, dan raad ik je aan om het uit te besteden. Er zijn genoeg goedkope krachten die je teksten kunnen redigeren en die werken een stuk beter dan welk computerprogrammaatje dan ook. 

Aangepast op 7-9-2013 07:37
    Sandraskaartenwinkel

sandraskaartenwinkel.luondo.nl
    Geplaatst: Vrijdag, 6 September 2013 om 18:08:43

Ik ben zelf redelijk goed in spelling al zeg ik het zelf dus als iemand zijn tekst door mij wil laten controleren...............ik houd me aanbevolen!

Papiersnippers.com | Ruben Goudswaard

www.papiersnippers.com
    Geplaatst: Vrijdag, 6 September 2013 om 22:01:23

@ sadraskaartenwinkel ik heb nog wel een hoop teksten die globaal op de fouten gecontroleerd moet worden. Is dit wellicht iets voor u (uiteraard tegen betaling). Ik zelf ben namelijk slecht in Nederlands en zoek daarom iemand die de fouten eruit kan halen.

Ik hoor het graag als u het ziet zitten. Te bereiken op mailadres info@allbyonewebsites.nl

Sandraskaartenwinkel

Geplaatst: Zaterdag, 7 September 2013 om 02:31:23

@Ruben,

Ik wil dat best voor je doen. Ik zal morgen (zaterdag gezien de tijd) even prive contact met je opnemen.

Sandraskaartenwinkel

Geplaatst: Zaterdag, 7 September 2013 om 14:55:06

Mochten er overigens nog meer mensen zijn die gebruik willen maken van mijn diensten, zij kunnen mij mailen op sandra@seelen.nu

Romano | SEOGeek.nl

Geplaatst: Zaterdag, 1 Maart 2014 om 08:08:28

Goede grammatics, spelling en dergelijke spelen ook een (kleine) rol in zoekmachine optimalisatie.
    Het is nu nog geen make or break factor, dingens als je keyword noemen in de title tag enzoovoort zijn nog veel belangrijker. Maar er zijn wel aanwijzingen en Matt Cutts van Google heeft zelf aangegeven dat dit in de nabije toekomst een stuk belangrijker kan gaan worden, omdat korte-termijn spam websites en dergelijke vaak gebrekkig zijn in taal. Ook kan het buitenlandse (Russische, Afrikaanse) scammers tegenhouden die websites maken in gebrekkig Nederlands, die naar de top spammen om zo mensen op te lichten. Dat soort websites zag ik in het verleden nog wel eens boven me ranken toen ik nog een voetbalshirt webshop runde, maar nu is dat toch een stuk minder.

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.