Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Hoe krijg je meer bezoekers naar je webwinkel?
    topic toevoegen reactie toevoegen

SEO en Meta robots index/follow

Haarweaves

www.haarweaves.nl
    Geplaatst: Woensdag, 29 Augustus 2012 om 09:17:06

Beste collega's en beheerders,

Bij de geavanceerde instellingen van SEO kunnen de index en follow worden ingested.

Ik vraag me af wanneer ik deze instellingen wel of niet moet toepassen om mijn site geoptimaliseerd te krijgen.

Inmiddels kom ik bij Google op pagina 1 maar ik blijf onderaan staan. Verder zie ik de ranking schommelen en ik vraag me dan ook af wat ik nog meer kan doen om mijn site geoptimaliseerd te krijgen.

MvG

Michael van Amerongen
    www.haarwevaes.nl

Mario - 4

Geplaatst: Woensdag, 29 Augustus 2012 om 09:30:10

Als je een pagina geindexeerd wilt hebben, kun je deze gewoon op index laten staan, zoniet, dan wordt dat noindex.

Zelfde als follow, wil je dat de pagina's gevolgd moeten worden, dan gewoon laten staan. Wil je dat niet, een nofollow.

Deze optie wordt meestal gebruikt als je bv een pagina niet wilt inexeren, en niet wilt volgens, als het een "geheime' pagina moet zijn.

Dat kan bv een pagina zijn met een vouchercode, waar je alleen komt, bijvoorbeeld vanuit een nieuwsbrief. Dan profiteren alleen DIE mensen van die code, terwijl andere mensen op je site deze pagina nooit zien, en wordt dus niet geindexeerd via zoekmachine.

Als je bovenstaande wilt realiseren, moet je de pagina op " niet zichtbaar zetten" 

Haarweaves

www.haarweaves.nl
    Geplaatst: Woensdag, 29 Augustus 2012 om 09:52:30

Beste Super Mario,

Bedankt voor je reactie.

Het instellen van  de robots, maken dus niet uit voor de rankings in Google?

Ik dacht namelijk dat bepaalde pagina's die minder goed geoptimaliseerd waren wellicht de ranking van andere pagina's of zelfs de websiote zouden onderdrukken.

Heb je nog verdere tips?

MvG

Michael van Amerongen
    www.haarweaves.nl

webwinkel321

Geplaatst: Woensdag, 29 Augustus 2012 om 13:02:14

Even goed lezen Michael! 

Als je de pagina op noindex zet zal deze niet geindexeerd worden door Google, maw: geen ranking krijgen. 
    Als je de pagina op nofolow zet zullen de uitgaandelinks op die pagina niet gevolgd worden, maw geen waarde krijgen. (er zal geen pagerank doorgegeven worden van jouw site naar de uitgaandelink site)

Bovenstaande functies hebben dus weinig te maken met het verbeteren van ranking, het is meer een kwestie van aan of uit zetten ;-) 

Verdere tips voor je site:  (lekker direct, zodat je er ook echt iets aan hebt)

Nummer 1 tip van de dag (ik zou er eigenlijk geld voor moeten vragen... komtie:)

Start vandaag met verkopen, niet binnenkort, denk je echt dat je bezoeker binnenkort (ooit, wanneer dan) nog eens langskomt om daadwerkelijk te gaan kopen? 

Ik kan op dit moment geen producten bij je kopen... 

- Andere header (laten) ontwerpen! (en de achtergrond... maw de hele layout)
    - Navigatiemenu aanpassen, er staat nu een "knop" op de 2e regel bijna onzichtbaar. 
    - Die enorm onrelevante veeeeel te lange text op de homepage verplaatsen naar een overons pagina. 
    - Meer producten op de homepage tonen
    - Meer internlinken (dus linken van bepaalde woorden aan categorieen en of producten binnen de site)

Je hebt nu een aantal woorden wel onderstreept waardoor het lijkt alsof het interne links zijn, maar dat zijn het niet, ze zijn niet klikbaar. 

Zoals de site er nu bij staat zou ik persoonlijk direct verder klikken naar je concurent... 

Succes en als je vragen hebt horen we het graag! 

Aangepast op 29-8-2012 13:12

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.