Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Hoe krijg je meer bezoekers naar je webwinkel?
    topic toevoegen reactie toevoegen

Blog/nieuws pagina template

Loopladders.nl

www.loopladders.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Augustus 2016 om 09:51:34

Hallo, 

wie maakt er veel gebruik van een blog/nieuws pagina op zijn/haar website? Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede template voor een dergelijke pagina maar ben er zelf nog niet helemaal uit hoe dit het makkelijkste is in luondo. Wie kan mij hier mee helpen?

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Augustus 2016 om 09:57:08

Ben je op zoek naar een opzet als deze?

Loopladders.nl

www.loopladders.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Augustus 2016 om 09:58:53

Ja zoiets inderdaad! Maar ik vraag me dan wel af wat er gebeurd als je bijvoorbeeld 20-30 artikelen hebt.. Dan wordt het wel een hele lange pagina

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Augustus 2016 om 10:02:48

Na 15 artikelen kan je helemaal onderaan een navigatie maken die verwijst naar een blogpagina #2

Hoe dan ook is deze blogpagina opgemaakt met een stukje html/css

Dit betekent wanneer je een nieuwe blog plaatst (in weze is een blog gewoon een content pagina), dat je de inleiding (de eerste 2 alinea's met een lees meer knop en een kleine afbeelding) er zelf in moet plaatsen in de HTML van de pagina.

Hoe handig ben je hiermee?

Loopladders.nl

www.loopladders.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Augustus 2016 om 10:25:07

Ik zou dit zelf wel kunnen maken met HTML/CSS, ik ben eigenlijk eerst even op zoek naar de beste manier om dit in te gaan vullen..

Weet jij of er veel luonders zijn die bloggen etc?

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Augustus 2016 om 10:49:18

Als ik jou was zou ik voordat ik zou bloggen eerst je webshop optimaliseren. Denk aan je categorieomschrijvingen, browser titels, meta omschrijvingen, intern linking enz.enz.

Loopladders.nl

www.loopladders.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Augustus 2016 om 11:03:13

We hebben voor ons de meest aantrekkelijke pagina's geoptimaliseerd (en deze scoren allemaal zeer goed in Google). Wat is de link tussen bloggen en categorieomschrijvingen/intern linking etc.?

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Dinsdag, 2 Augustus 2016 om 11:21:45

Bloggen doe je, lijkt me, voor de vindbaarheid. Wanneer de vindbaarheid van je categorieen / producten niet geoptimaliseerd is, zou dit je prioriteit moeten krijgen.

Er zijn inderdaad een aantal Luondo'ers die bloggen, zowel in de webshop zelf (door middel van het eerdere voorbeeld) of via Wordpress (waarbij ze linken naar de webshop)

Je gaf aan dat je op zoek bent naar een blog template voor binnen Luondo. Er zijn hier geen templates voor. De structuur om te bloggen dien je binnen je eigen webshop zelf aan te maken.

Graveertotaal | Ruben Goudswaard

www.graveertotaal.nl
    Geplaatst: Zaterdag, 6 Augustus 2016 om 12:12:10

Remco, ik zag de pagina met de blog artikelen. Krijg je op de manier zoals het daar gedaan is geen duplicate content? Exact dezelfde tekst staat namelijk en op het overzicht en op de blogpagina zelf.

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Zaterdag, 6 Augustus 2016 om 16:04:34

Nee, is niks mis mee. 99.9% van alle blog websites werken op deze manier. Sowieso is het content binnen je eigen domeinnaam

Claudia

Geplaatst: Zondag, 7 Augustus 2016 om 15:03:55

Het blijft jammer dat bloggen binnen de webshop niet 'makkelijk' kan. Ik blog op een aparte wordpress site. Nu zijn er 2 kampen. De ene zegt: bloggen op je webshop want dan heb je steeds nieuwe content. De andere zeggen: (bijv Tonny Loorbach) bloggen op een aparte site. Met de blog trek je bezoekers die naar je webshop doorklikken. Je webshop moet maar 1 doel hebben: verkoop. En dus nergens afleiding geven. Maar ja je genereert geen nieuwe content op je webshop. Tja de waarheid zal zoals gewoonlijk in het midden liggen. Ben wel benieuwd hoe mensen hier tegen dit aan kijken?

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Maandag, 8 Augustus 2016 om 15:18:26

Mensen vanuit Wordpress naar je webshop sturen werkt in mijn optiek meer voor de digitale producten markt. Via Wordpress maak je hen 'warm' om te kopen, is emailmarketing een stuk beter toe te passen en wordt het allemaal wat persoonlijker gemaakt door de blogs.

Voor fysieke producten zou ik de 'blogs' - die je beter als aanvullende informatie op je producten kan noemen met bijvoorbeeld tips en uitleg hoe het e.e.a. werkt of waar ze het e.e.a. voor toe kunnen passen - op hetzelfde domein als de webshop zelf plaatsen.

Claudia

Geplaatst: Maandag, 8 Augustus 2016 om 16:39:07

Maar ja als je daar allerlei toeren voor uit moet halen...

Claudia

Geplaatst: Maandag, 8 Augustus 2016 om 16:47:10

Maar die toeren kun jij natuurlijk wel voor me doen Remco. ik kom er op terug.

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Maandag, 8 Augustus 2016 om 17:23:41

Kijk, jij begrijpt het ;)

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.