Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Instellingen in je Luondo webwinkel
    topic toevoegen reactie toevoegen

Website offline ivm aanpassingen, maar nu kan ik zelf de shop niet meer zien of...

Brigitte (Kidsoftheworld.nl)

kidsoftheworld.luondo.nl
    Geplaatst: Donderdag, 27 September 2012 om 14:28:53

Hi,

Ben wat aanpassingen aan het doen aan mijn site.
    Omdat ik hier een paar dagen de tijd (en rust) voor neem, heb ik de site offline gezet.
    Maar.... dit betekent dus ook dat ik niet kan zien of de aanpassingen goed lukken...
    moet iedere keer de site weer online zetten om te controleren of de foto goed staat of dat de illustratie toch groter mag en zo. Of is er een mogelijkheid waardoor ik dat wel kan bekijken zonder dat er klanten kunnen bestellen??

groet, Brigitte

Robbert

Geplaatst: Donderdag, 27 September 2012 om 19:33:06

Hi Brigitte,

Ik zou gewoon je site online zetten, eventeel zonder Betaalsysteem en met een melding dat je de shop aan het 'inrichten' bent. 

Dan kan google ook al gaan indexeren, hoe eerder hoe beter!

Gr. Robbert

Esther (1)

Geplaatst: Donderdag, 27 September 2012 om 22:48:37

Je kan je site beter online houden want Google "straft" je in de zoekresultaten als je de shop zo lang offline zet.

Gr,
    Esther

Louise123

Geplaatst: Donderdag, 27 September 2012 om 23:06:07

Maar als je al bezoekers op je site krijgt en je kunt er vervolgens niet bestellen, ben je die potentiële klanten echt kwijt, want die komen echt niet elke dag terug om te kijken of je al verkoopactief bent....

Aangepast op 27-9-2012 23:06
    Erik (Shop318)

Geplaatst: Vrijdag, 28 September 2012 om 07:17:20

Ik ben ook van mening dat je in de admin wel gewoon moet kunnen zien waar je mee bezig bent.
    (dus offline voor bezoekers, maar visible voor de administrator).

Brigitte (Kidsoftheworld.nl)

kidsoftheworld.luondo.nl
    Geplaatst: Vrijdag, 28 September 2012 om 08:35:59

Het gaat maar om een paar dagen, wat google daar van vindt kan me eerlijk gezegd niet zo boeien...
    Het blijkt als je half online bent, dus dat je ergens meld dat je er aan werkt, dat klanten toch gaan bellen of mailen dat ze willen bestellen. Fijn natuurlijk, maar dat houd me wel even van de klus af...
    Dus wat Erik zegt zou wel heel fijn zijn: offline voor bezoekers, maar visible voor de administrator)
    zou dat misschien op het to-do lijstje kunnen??

Mario - 4

Geplaatst: Vrijdag, 28 September 2012 om 11:51:24

Technisch zou het mooi zijn als je kunt opgeven wie er in de "offline" status je site kan bezoeken.

Ik werk met Prestashop, en daar kun je de site offline zetten, en door middel van diverse IPadressen aangeven wie dan WEL toegang heeft tot de webshop.

Dat ben ik, dus mijn eigen IPadres, en de IPadressen van Google (zover bekend)

Dat zou een mooie update zijn. Want dan ziet Google gewoon dat hij "online" is.....

Misschien een ideetje voor de toekomst....

Ondertussen wat ik nu doe, is EERST de website helemaal klaar maken, en dan pas online. Niet half, maar echt pas als hij klaar is. Mocht je dan nog kleine dingen willen doen, kan dat wel "on the fly"

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.