Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Luondo wensenlijstje
    topic toevoegen reactie toevoegen

Ernstige fout bij bewerkingen op tabblad Afbeeldingen

Vinjat Video Games

www.vinjatvideogames.com
    Geplaatst: Woensdag, 7 December 2011 om 15:19:04

Hallo,

Het is me opgevallen dat aanpassingen die op het tabblad Afbeeldingen worden gedaan, al worden doorgevoerd zonder dat de aanpassingen zijn opgeslagen!
    Dus als je bv. afbeeldingen verwijdert en je bedenkt je, dan is het al te laat!
    Ook als je op het tabblad Afbeeldingen staat en dan kiest voor 'Dupliceer product', dan staat er al een kopie in je webshop, voordat je iets hebt opgeslagen.

Ik hoop dat deze fout snel opgelost kan worden.

Groeten, Ivar

Erik (Luondo)

Geplaatst: Woensdag, 7 December 2011 om 16:18:55

wil je dan 100x een bevestiging of je het zeker weet wat je verwijderd ? (pers. vind ik zoiets hoogst irritant !)
    en de plaatjes heb je toch wel ergens als backup staan op je pc ?

Vinjat Video Games

www.vinjatvideogames.com
    Geplaatst: Woensdag, 7 December 2011 om 16:25:12

Nou, het gaat er me meer om dat dit alleen op het tabblad Afbeeldingen gebeurt en dat dit vervelende gevolgen kan hebben..
    Die knop 'Opslaan' zit er niet voor niets. Je verwacht gewoon niet dat dit ongevraagd gebeurt.

Ik vind het ernstig, want op deze manier kan het heel gemakkelijk gebeuren dat de vooraad van je winkel niet meer klopt.
    Als ik vanaf het tabblad 'Afbeeldingen' een object dupliceer en besluit om het niet op te slaan, dan moet het niet zo zijn dat ik moet gaan controleren of de kopie echt niet toch stiekem is opgeslagen!

Ik hoop dat ik het probleem duidelijk heb gemaakt.

Groeten, Ivar

Erik (Luondo)

Geplaatst: Woensdag, 7 December 2011 om 16:34:49

zodra je een kopie maakt zie je in je scherm een bevestiging dat er een kopie is gemaakt
    dus dat weet je dan. (dus opgeslagen)

en als je een afbeelding op X drukt, dan weet je ook dat de afbeelding wordt verwijderd.

Vinjat Video Games

www.vinjatvideogames.com
    Geplaatst: Woensdag, 7 December 2011 om 16:50:08

Sorry, dat van het dupliceren klopt inderdaad. Daarvan krijg je consequent een melding.

Maar de aanpassingen die je maakt op het tabblad 'Afbeeldingen' worden opgeslagen, ongeacht of je op 'Opslaan' klikt of niet. Op de andere tabbladen is dat niet het geval.
    Ik verwacht gewoon niet dat een aanpassing definitief is zonder op een van de drie oranje knoppen bovenaan te hebben geklikt.

Maar het probleem is niet zo ernstig als ik in eerste instantie dacht.

Groeten, Ivar

Erik (Shop318)

Geplaatst: Woensdag, 7 December 2011 om 19:43:07

dit komt omdat op andere tabbladen niet echt iets wordt geupload direct.
    op het tabblad van de afbeelding upload je het direct.

gewoon even goed in de gaten houden voordat je iets delete..
    (upload bv eerst je nieuwe plaatje.. en wees er zeker van dat je de bestaande nog in een mapje op de pc hebt voor de zekerheid )

komt vast goed

Vinjat Video Games

www.vinjatvideogames.com
    Geplaatst: Woensdag, 7 December 2011 om 19:51:39

Geen probleem, ik heb altijd een backup van mijn bestanden.
    Dank voor je reacies!

Groeten, Ivar

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.