Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Luondo wensenlijstje
    topic toevoegen reactie toevoegen

Wensenlijstje (16 punten)

Nico G

Geplaatst: Maandag, 24 December 2012 om 22:55:15

Hierbij mijn wishlist. Hoewel ik al een lange tijd gebruik maak van Luondo mis ik toch nog verschillende opties, diverse seo punten kunnen ook beter. Sommige punten kunnen al zijn voorgedragen door andere Luondo gebruikers, die draag ik dan graag een keer extra aan. Reacties, aanvullingen enz. laat maar horen!

Wishlist:
    1) De mogelijkheid om het blok “Assortiment” weg te halen en zo de product overzicht pagina’s (bijv. schoenen) direct in het hoofd menu te zetten (horizontale menu bij mij). Nu is dit alleen mogelijk met een redirect(zoverre ik weet), maar weet niet of Google hier zo blij van wordt.

2) Link structuur – automatische link structuur. Stel je verkoopt schoenen dan wordt je link als je een nieuw product toevoegt standaard: domein.nl/4657685/veterschoenen-bommel-maat-etc-etc. Bij invoer van veel producten zou het makkelijker, SEO vriendelijker en veel tijd schelen als de link meteen de naam van de bovenliggende pagina mee krijgt bijvoorbeeld: domein.nl/veterschoenen/veterschoenen-bommel-maat-etc-etc. Dit is handmatig onwijs veel werk om te doen en vooral als je veel producten op je website hebt staan / wilt zetten. Het lijkt mij daarom een mooie toevoeging om als je met je pagina’s de “diepte” in gaat de bovenliggende pagina direct wordt meegenomen in de nieuwe url.

2.1) kruimelpad / structuur - Helaas mis ik ook de link structuur als je diepte slagen maakt. Ik heb bijv een klantenservice pagina waarvan de structuur als volg is: Home -> klantenservice -> FAQ.
    Nu kan ik de link er mooi op aanpassen: domein.nl/klantenservice/FAQ maar in het kruimelpad kan ik dit helaas niet aanpassen daar wordt het getoond als: Home -> FAQ. Terwijl het kruimelpad eigenlijk moet worden: Home -> klantenservice -> FAQ.

Zie ook de 2 onderstaande links voor een diepere uitleg over de site structuur:
    http://internetmarketinguniversiteit.nl/internet-marketing-kennisbank/zoekmachine-optimalisatie/hoe-richt-je-jouw-website-goed-in-voor-google/

http://www.karelgeenen.nl/26/een-goede-sitestructuur-ziet-er-zo-uit/

2.2) Kruimelpad – Op de productpagina zou ik nog graag de naam van het product in bold (dikgedrukt) achter de bovenliggende pagina zien. Bijv: Home -> Schoenen -> Bommel veterschoenen zwart maat 42.

3) Sales pagina / product pagina – Het blokje met de prijs van het product zou ik graag boven de bestel knop willen plaatsen. Dus dat de tekst bovenaan de pagina staat met daaronder het prijs blokje en daaronder weer de bestel knop. Toevoeging: In het CMS systeem -> Toon omschrijving -> boven prijsbutton. Dit is nu helaas (nog) niet mogelijk zoverre ik weet. Dit oogt een stuk netter en zo wordt de ruimte van de sales pagina beter benut.

4) Sales pagina / product pagina – Het aanbieden van bijproducten (combi aanbieding) op de sales pagina (niet de gerelateerde producten optie die er al is!!). Stel je verkoopt schoenen dan kun je er nog veters, schoen smeer en schoen spray etc. bij verkopen. Een combinatie dus van meerdere producten die met 1 klik besteld kunnen worden via een extra bestel button. De product pagina’s van Wehkamp zijn een mooi voorbeeld hiervan.

5) Automatisch Title tags en Alt tags voor de product afbeeldingen. Dit gebeurt helaas nog niet bij alle product afbeeldingen.

6) Automatisch tonen van“Afbeelding niet beschikbaar”, als er tijdelijk geen afbeelding beschikbaar is (of wat voorn rede dan ook) De beheerder dient deze “afbeelding niet beschikbaar” zelf te maken (zo blijven we een beetje uniek). En deze te uploaden op zijn of haar Luondo shop.

7) Footer – Ik maak gebruik van 5 module blokken in de footer, maar er passen er maar 4 op. De 5e wordt weer onder de 1e module gezet. Deze module blokken zijn ± 270px breed (als ik het goed heb) Ik zou deze breedte graag zelf willen aanpassen. Maar dat is op dit moment (nog) niet mogelijk?

8) Contact formulier – Zou graag enkele velden en opties willen toevoegen, zelf velden toevoegen heb ik nog niet kunnen terug vinden in Luondo:
    - Bent u een bestaande klant? Ja/nee
    - Aanhef Dhr. / Mevr.
    - Voornaam i.p.v. het veld naam.
    - Achternaam i.p.v. het veld naam.
    - Bedrijfsnaam -

9) Winkelwagen – De product linkjes in de winkelwagen (op de afbeelding & product naam) niet klikbaar maken, hierdoor wordt de klant - als die klikt - namelijk weer terug gestuurd naar de product pagina waardoor die misschien kan afzien van de koop.

10) Winkelwagen – One step check out, zegt het eigenlijk al een beetje. Wellicht de optie geven om de huidige winkelwagen te behouden of te kiezen voor een “one step check out”. Zie voorbeeld link: http://i50.tinypic.com/34j3v46.png

11) De mogelijkheid om een “bestel” button te kunnen tonen bij het productoverzicht (bij 3 producten naast elkaar).

12) Gerelateerde producten – Bij het toevoegen van een nieuw product kan je gerelateerde producten toevoegen. Echter je moet deze gerelateerde producten 1 voor 1 aanklikken bij een groot assortiment wordt dit al gauw flink zoek en klikwerk. Wat handig zou kunnen zijn is als je een complete product categorie in 1x kan toevoegen als “gerelateerd product”.

13) Ik mis ook nog een blog systeem in Luondo. Dit zou een geweldig goede aanvulling zijn voor alle webshops lijkt me!

14) Een no follow voor de “winkelwagen” en de “klanten login”.

15) Productoverzicht - Op dit moment maak ik gebruik van de layout “3 afbeeldingen naast elkaar met titel”, met de stramienen die nu beschikbaar zijn in 2.0 heb ik weer wat extra ruimte en zou graag 4 afbeeldingen naast elkaar willen plaatsen. Wellicht een optie voor “4 afbeeldingen naast elkaar met titel”. Er wordt nu ±33% (schat ik) van mijn bestedingsruimte gepakt voor elk product. 25 á 28% zou ook nog goed passen.

16) Bug voucher code winkelwagen - klant voegt een product toe aan de winkelwagen en vult zijn/haar voucher code in. Drukt op OK en vervolgens op volgende. Korting wordt dan verrekend werkt prima, maar indien de klant zich bedenkt en de voucher code toch niet wilt gebruiken haalt hij/zij deze weer weg bij stap 1. De prijs veranderd in stap 1 maar in stap 5 blijft de prijs met voucher korting staan.

En natuurlijk iedereen nog fijne dagen toegewenst!  =)

Aangepast op 25-12-2012 19:48
    Erik (Shop318)

Geplaatst: Dinsdag, 25 December 2012 om 08:28:06

leuke wenslijst.. maar het meeste wat je wilt.. kan gewoon in Luondo hoor..
    Beetje op het forum neuzen..en je verdiepen in alle instellingen in luondo.. !

Nico G

Geplaatst: Dinsdag, 25 December 2012 om 12:29:07

Bedankt voor je reply Erik. uiterraard, zit dagelijks op het forum maar post alleen weinig. Welke punten kunnen volgens jou wel al in Luondo? (misschien heb ik daar overheen gekeken?) diverse punten zijn namelijk ook verbeter punten zoals het kruimelpad verhaal en de voucher code bug.

grt!

Mario - 4

Geplaatst: Donderdag, 27 December 2012 om 18:59:41

Ik zeg, even verdiepen in de materie, en alles even bekijken wat er in versie 2.0 allemaal kan.

Nico G

Geplaatst: Vrijdag, 28 December 2012 om 16:08:45

Bedankt voor je reply! zoals eerder aangegeven zijn het verschillende wensen en verbeter punten voor Luondo. voornamelijk gericht op het optimaliseren van de algemene SEO voor je shop, punten om de sales te verbeteren en diverse kleine lay-out punten. Ik ben ze in ieder geval niet tegen gekomen. Probeer ze maar is toe te passen in je shop of een testshop en kijk of je het voor elkaar krijgt. (ben benieuwd)

Ben eigelijk ook wel benieuwd wat Robbert en Team Luondo ervan vinden  ;)

Robbert

Geplaatst: Zondag, 30 December 2012 om 17:02:25

Beste Nico,

Mooi lijstje! Thanks!
    Meeste kan inderdaad of staat al op de ToDo lijst.

Groeten Robbert

verkleedwinkel

Geplaatst: Maandag, 31 December 2012 om 00:23:14

2. Broodkruimels zijn dynamisch èn m.i. achterhaald als je je pagina's op meerdere manieren kunt bereiken.
    http://www.martinebakx.com/2012/10/ga-terug-naar-waar-je-vandaan-komt.html
    Je moet je richten op waar de bezoeker naar toe wilt. Niet naar waar hij vandaan komt.

5. Het gebeurt bij geen enkele foto op de winkelpagina's. Alleen op de losse pagina's kun je dat zelf toevoegen. Wat helemaal erg is dat er wel een lege alt wordt meegegeven. In feite zeg je daarmee tegen de zoekmachine dat het plaatje genegeerd kan worden en dat het een streep oid betreft. Staat heel hoog op mijn Verlanglijstje, die lege alt eruit.

11. Is een wens van velen.

13. Luondo is winkelsoftware. Voor bloggen bestaan andere programma's.

15. Staat op de todo dacht ik.

Dennis

Geplaatst: Donderdag, 3 Januari 2013 om 17:09:59

Beste Nico,

1) Deze kan wel, maar het niet eenvoudig. Je zou voor iedere categorie een content pagina moeten aanmaken en deze apart doorsturen naar de categorie pagina´s.

4) Hier zou je heel goed attributen voor kunnen gebruiken, als je bijvoorbeeld schoensmeer aan een paar schoenen wil toevoegen.
    Zie ook deze tutorial: attributensets gebruiken bij producten

De rest staat inderdaad op de ToDo lijst.

Groeten Dennis 

Nico G

Geplaatst: Zondag, 6 Januari 2013 om 18:31:09

Bedankt voor jullie reacties!

@Robbert
    Is er misschien ergens een mogelijkheid om de ToDoList in te kijken? Welke punten kunnen al op dit moment en welke nog niet?

@Martine
    2) Als de optie er is maak ik er graag gebruik van =) Ik zie regelmatig dat mensen gebruik maken van het kruimelpad om terug te gaan naar een pagina. Tevens geeft het kruimelpad een stukje duidelijkheid naar de bezoeker omdat die precies kan zien waar die zich op dat moment bevindt. Het is dan wel jammer dat het kruimelpad nog niet helemaal correct werkt in Luondo.

5) Dat is inderdaad erg jammer. Ook ik mis de ALT en TITLE tags. De afbeeldingen kunnen nog veel beter geoptimaliseerd worden. Het zou namelijk wel zo fijn zijn als je shop ook goed gevonden wordt in de resultaten van bijv Google afbeeldingen.

13) Klopt, er zijn speciale programma's voor bloggen. Maar persoonlijk heb ik liever een simpel klein blog systeem in Luondo om zo alle informatie/content op mijn eigen website te posten. Dit levert ook weer leuke  nieuwe content op voor zowel de bezoeker als zoekmachines.

@Dennis
    1) Dat is inderdaad hoe ik het nu ook heb opgelost, heeft wel even wat tijd gekost om alles goed te krijgen. Zou eigelijk makkelijker moeten kunnen nu is het nogal een karwei om het goed te krijgen.

4) Dit zou kunnen maar is eigelijk niet wat ik zoek. Het zou mooi zijn als de consument in 1x het product plus bijproducten ziet met afbeelding, prijs etc. (bijv onder de bestel knop op de sales pagina) en dan direct kan bestellen. Ik heb dit eerder bij andere webshops toegepast en het werkt echt perfect. Bij veel van de bestellingen werd er altijd wel een extra bijproduct verkocht. Zie voorbeeld -> http://i49.tinypic.com/ea2jut.jpg

Aangepast op 6-1-2013 20:57
    verkleedwinkel

Geplaatst: Maandag, 7 Januari 2013 om 09:26:47

Hoi Nico,

2.1) De optie is er. En omdat het dynamische urls zijn zetten jouw puntjes niet veel SEOzoden aan de dijk. Verder kun je met Luondo heel mooi laten zien waar de bezoeker zich bevindt. In het assortiment is het vetgedrukt en bij de overige navigatie kun je de link laten verkleuren.

5) Jammer is zacht uitgedrukt. Ik kom van een andere winkelhost en ik zal hier maar niet vermelden wat het aan bezoek scheelt. Liever geen alt erin dan een lege alt.

Nico G

Geplaatst: Dinsdag, 8 Januari 2013 om 16:57:40

Hi Martine,

2.1) Ik maak er gebruik van op dit moment maar het werkt nog niet perfect. Het is inderdaad maar een klein puntje maar alle kleine beetjes helpen lijkt me zo. Het werkt prima tot en met het product overzicht, maar bij andere pagina's (zoals bijv. mijn klantenservice of sales pagina) werkt het niet.

Voordat ik de webshop ging bouwen had ik een site structuur gemaakt maar de grote vraag is nu dan ook in hoeverre er een goede structuur kan worden toegepast dit is namelijk nu niet duidelijk. Staan bijv. alle pagina's die worden aangemaakt direct onder de Home pagina? (wat ik nu zie dus wel) Hoe dichter een pagina bij de home staat hoe belangrijker deze door Google gevonden wordt. Sommige van mijn pagina's zijn minder belangrijk en mogen ook wel een een niveau lager staan zoals bijv de FAQ pagina.

Bij de hoofdnavigatie maak ik gebruik van active links maar omdat ik geen gebruik maak van het assortiment blok (standaard links op de pagina) heb ik die categorie pagina's via een redirect in mijn hoofd navigatie geplaatst. Door die aanpassing werken de active links voor de categorieën niet (athans ik krijg het niet toegepast).

5) Wellicht wordt dit punt meegenomen in de volgende update van Luondo? Heb liever een ingevulde alt en title dan geen of een lege. Het scheelt inderdaad enorm veel aan bezoekers en dus ook omzet (hint hint Team Luondo =p  )

I Heart Jewels.nl

iheartjewels.luondo.nl
    Geplaatst: Maandag, 2 December 2013 om 01:24:12

8 vind ik een goede, ik zou ook graag zelf vragen willen kunnen stellen aan mijn klanten.

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.