Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Luondo wensenlijstje
    topic toevoegen reactie toevoegen

"Achtergelaten winkelmandje" email

Zonnebankbrilkopen.nl

www.zonnebankbrilkopen.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 19 Maart 2013 om 08:49:17

Gisteren was ik zelf op internet aan het shoppen. Bij een bepaalde webshop :-) had ik al wat items in het winkelmandje geplaatst maar ben tijdens het bestelproces afgehaakt.... en even later kreeg ik per email:

"Dankuwel voor uw bezoek aan webwinkel en uw overweging iets te kopen bij ons. We zagen dat u tijdens uw bezoek de onderstaande producten hebt toegevoegd aan het winkelmandje, maar niet bent overgegaan tot afrekenen..."

Uiteraard werd ik uitgenodigd om mijn bestelling af te maken.

Is dit een idee voor Luondo? Ik vind het een goeie!

Aangepast op 19-3-2013 09:00
    Mario

Geplaatst: Dinsdag, 19 Maart 2013 om 11:55:01

Zoals hier beschreven is het nogal spammie. Om even later al gelijk een mail er achteraan te sturen.
    Stel, dat je dat bij iedere webshop hebt.

Dan zou ik er voor kiezen zoals een grote visitekaartjes webshop het doet, na een week of zo.
    Want, misschien had je even geen tijd meer, even de gegevens niet bij de hand, en je denkt, ik doe het morgen wel...

Daar integen is het een leuke en goede optie, en kan zeker verkoop verhogend werken, wanneer goed gebruikt wordt.

Groeten,

Mario

Zonnebankbrilkopen.nl

Geplaatst: Dinsdag, 19 Maart 2013 om 12:35:17

Helemaal mee eens Mario. Het mag niet te spammie zijn, maar tegelijkertijd toch een stukje extra service voor de potentiele klant. Wat mij betreft mag dit op het wensenlijstje.

NVC

Geplaatst: Dinsdag, 19 Maart 2013 om 13:28:36

"Dan zou ik er voor kiezen zoals een grote visitekaartjes webshop het doet, na een week of zo."

Dan heeft de klant vast en zeker al bij de concurrentie gekocht. Ikzelf pas dit systeem ook toe (klant krijg die mail de volgende dag éénmalig) en het gebeurt toch vaak dat ik alsnog de bestelling & betaling ontvang.

Overigens heb ik de optie om de klant een kortingscode (vast of percentage) te geven via zo'n mailtje.

Zonnebankbrilkopen.nl

Geplaatst: Dinsdag, 19 Maart 2013 om 18:30:06

Ik zou zeggen na 48 uur een nette email. Ik kreeg vandaag alweer een email van de desbetreffende webwinkel... dat is dus too much!

Ayni-Shop

www.healthcare4pets.nl
    Geplaatst: Dinsdag, 2 April 2013 om 17:42:45

De 48 uur zouden niet verkeerd zijn! Ik kom toch regelmatig klanten tegen die aangeven dat de bestelling geplaatst is maar geen reactie van mij hebben ontvangen! Volgens mij hebben ze de bestelling niet compleet doorlopen. Ook voor deze mensen is het zeker een aanvulling wanneer er een mailtje verstuurd kan worden. Nu blijven ze erbij dat het aan de webshop ligt.

Hondenkussenkopen

hoesjesfreak.luondo.nl
    Geplaatst: Donderdag, 4 April 2013 om 15:08:08

Misschien een domme vraag maar hoe weten jullie wanneer iemand het verkoopproces afgebroken heeft?

Ruud2

Geplaatst: Donderdag, 4 April 2013 om 15:38:16

via Google Analytics kun je dat zien

Hondenkussenkopen

hoesjesfreak.luondo.nl
    Geplaatst: Donderdag, 4 April 2013 om 16:35:50

kan je me zeggen waar ik dat kan uithalen bij analytics.
    Zo goed ken ik dat niet maar heb het wel.

Hondenkussenkopen

hoesjesfreak.luondo.nl
    Geplaatst: Donderdag, 4 April 2013 om 16:43:05

kan je me zeggen waar ik dat kan uithalen bij analytics.
    Zo goed ken ik dat niet maar heb het wel.

Ruud3

Geplaatst: Donderdag, 4 April 2013 om 18:14:17

bij je bezochte pagina's (bij Inhoud) zie je dan dat er wel mensen op /winkelwagen/.... zijn geweest. als je geen order hebt ontvangen, dan zijn die mensen dus tijdens 1 van de 5 bestelstappen afgehaakt.

mede daarom ook de roep van velen aan Luondo om een one step checkout!

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.