Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Luondo wensenlijstje
    topic toevoegen reactie toevoegen

Enkele wensen

Loopladders.nl

www.loopladders.nl
    Geplaatst: Vrijdag, 5 Februari 2016 om 11:44:25

Een vriend van ons heeft een webshop bij een andere partij, we hebben eens gekeken wat de opties zijn van elkaar en hij had wellicht leuke dingen die Luondo door kan voeren:

- automatisch een mail sturen naar de klant die nog producten in het winkelmandje heeft maar de site toch heeft verlaten (met bijvoorbeeld een kortingscode oid om de klant terug te laten komen) na X uur/dagen

- na een klantbestelling automatisch een mail na x dagen waar de klant direct een productreview kan schrijven, dit werkt bij hun heel erg goed

Tim

Donna

Geplaatst: Vrijdag, 5 Februari 2016 om 12:01:21

Met de eerste optie zijn ze al bezig momenteel.

De tweede optie kan nu al als je een koppeling maakt met Enormail. Op die manier kun je een autoresponder aanmaken met follow up mails. 

Aangepast op 5-2-2016 12:02
    M@rijn

Geplaatst: Vrijdag, 5 Februari 2016 om 15:23:34

Betreft de 2e optie zou het mooi zijn als er een directe link naar het gekochte artikel in de mail kan komen. Dat kan met enormail nu nog niet geloof ik.

Remco

www.onlinewebservices.eu
    Geplaatst: Vrijdag, 5 Februari 2016 om 15:25:41

Dit is wel mogelijk. Je dient dan voor elk product een aparte autoresponder aan te maken. Veel werk, maar het is mogelijk. Zeker interessant om dit toe te passen bij de populairste producten.

Claudia

Geplaatst: Zondag, 13 Maart 2016 om 08:20:59

Het eerste, verlaten winkelmandjes een mail sturen, zou een welkome aanvulling zijn!

ParfuMaria

Geplaatst: Dinsdag, 15 Maart 2016 om 11:34:48

Ik heb een paar grote wensen die al lang op de to do lijst staan bij Luondo:
    1. Zodra een klant jarig is graag een reminder zodat de ondernemer de klant op eigen wijze kan feliciteren want waarom kan de klant zijn geboortedatum nu invullen als er toch niets mee gebeurd. Zou een leuke attentie zijn naar de klant toe.
    2. De betalingen met Paypal kunnen veel sneller als Luondo een koppeling met Paypal tot stand brengt want Paypal heeft het bij mij doorgelicht maar toch haken veel klanten tijdens het trage betaalproces nu helaas af. Kan sneller en ook klantvriendelijker. Maar Luondo kan dat bewerkstelligen. 
    3. verlanglijstje dat de klant kan doorsturen aan anderen zou ook erg fijn zijn.

En nu maar hopen....

Aangepast op 15-3-2016 12:14
    Esther (1)

Geplaatst: Dinsdag, 15 Maart 2016 om 12:00:06

PayPal koppeling is er al jaren

ParfuMaria

Geplaatst: Dinsdag, 15 Maart 2016 om 12:13:03

Esther, dat weet ik en dat bedoel ik eigenlijk niet. Ik weet dat er een PayPalbetaaloptie is maar daar ging dit niet over.

Als een klant nu betaald en kiest voor Paypal dan moet hij door meerdere velden heengeleid worden en dit stappenproces kan aamerkelijk korter gemaakt worden. In deze wachttijd kan de klant makkeljk afhaken door spijt maar ook door ongeduld en als je die stappen aanmerkelijk verkort gaat het veel sneller en ook geen kans op storingen en time out maar het werkt ook een stuk beter. Veel sites hebben de korte weg al in huis. Zelf kun je dat niet aanpassen helaas. Luondo kan dat dus wel. Vandaar mijn wens.

Aangepast op 15-3-2016 12:13
    RTM4

Geplaatst: Dinsdag, 15 Maart 2016 om 12:45:37

@parfumaria   wat jij wil kan alleen als de gebruiker zelf al ingelogd is in paypal. Je kan standaard ingelogd zijn nml.. er is geen afrekenproces met minder stappen. Dat de verbinding soms traag is is geen luondo ding, maar heeft met de servers van Paypal te maken.

Nathalie

Geplaatst: Dinsdag, 15 Maart 2016 om 12:47:05

Volgens mij is het gewoon paypaladres en wachtwoord invullen, klikken en je hebt betaald.

Misschien als je Paypal via Sisow of Mollie doet dat het dan op die manier gaat als jij bedoelt.

Ik heb trouwens regelmatig Paypal betalingen en ik heb juist het idee dat ik de minste afhakers (of mislukte betalingen) heb bij die betaalmethode.

ParfuMaria

Geplaatst: Dinsdag, 15 Maart 2016 om 13:24:23

Ik heb zojuist met de technische dienst gepsroken van Paypal hierover zodat ik het hopenlijk helder kan uitelggen. Een ondernemer denkt altjd dat hij weinig afhakers heeft maar bij Paypal zelf zien ze heel goed dat het een stuk beter en sneller kan. En willen we het onze klanten niet wat mee rnaar hun zin maken? Ik wel in elk geval.

Bij Luondo hier hebben we de standaard Paypal checkout optie.
    Nu kan Luondo dit aanpassen voor zijn ondernemers door er een Express Checkout Shortcut van te maken. De verschillen:
    • Standaard veel trager er onveiliger doordat er meerdere stappen nodig zijn maar ook HTML versie.
    • Exresss versie is een stuk sneller, veliger en hogere conversie daardoor omdat de klant direct uitkomt waar hij moet zijn.  Inloggen bij Paypal is dan niet nodig voor de klant.

Luondo kan bij Paypal op de site meer vinden hier:
    www.paypal.com/mts
    Hier is alles te vinden over de integratie en er kan ook een ticket aldaar aangemaakt worden als er iets niet duidelijk is. 

Ik heb even huiswerk gemaakt dus.

Sisow, Mollie etc hebbern er nets mee te maken. Dit kan op deze manier heel simpel

Aangepast op 15-3-2016 13:47
    Nathalie

Geplaatst: Dinsdag, 15 Maart 2016 om 13:44:05

Ja, ik kan wel zien of men weg is gelopen bij een Paypal betaling, want zodra iemand op de pagina van Paypal terecht komt (en Paypal zelf überhaupt ergens weet van kan hebben), is de bestelling al gemaakt.

En als men inderdaad afhaakt kan je dus zien dat er NIET betaald is met de Paypal methode. Dat gebeurt dus zo goed als nooit bij mij.

Bij alle andere methodes gebeurt dat dus wel relatief vaak (waarbij Mistercash kampioen mislukte betaling / afhakers is).

ParfuMaria

Geplaatst: Dinsdag, 15 Maart 2016 om 13:48:08

Het kan in elk geval beter dan de standaardcheckout.

Mister Cash is rampzalig inderdaad (:

Aangepast op 15-3-2016 13:48
    PDF

Geplaatst: Dinsdag, 15 Maart 2016 om 16:50:19

Helemaal eens met onderstaande 

Zodra een klant jarig is graag een reminder zodat de ondernemer de klant op eigen wijze kan feliciteren want waarom kan de klant zijn geboortedatum nu invullen als er toch niets mee gebeurd. Zou een leuke attentie zijn naar de klant toe.

Tevens de wens om te kunnen kijken of en wat voor verlanglijst bezoekers gemaaktt hebben zodat je daar eventueel gerichte aanbiedingen op kan doen.

RTM4

Geplaatst: Dinsdag, 15 Maart 2016 om 20:05:28

@parfumaria. Je kunt precies zien wie wel en niet door Paypal heenkomt. Immers je komt pas in de Paypal omgeving nadat de orderbevestiging is aangemaakt. Ven benieuwd wat jouw uitval percentage is,ik ben 18 maanden voor je terug gegaan en het % bij ons is 0,017%... Welgeteld 1 mislukte Paypal transactie op xxxxpaypal betalingen, of pogingen eigenlijk

ParfuMaria

Geplaatst: Dinsdag, 15 Maart 2016 om 20:19:28

Het gaat niet specifiek om mislukte betaligen danwel om betere beveiliging en hogere snelheid. Waarom zou je voor standaard gaan als er een  betere optie mogelijk is? Ik zie zelf het verschil bij sommige websites als ik met Paypal betaal en direct ook het verschil als een website die snelle chechout heeft. Werkt voor de klant gewoon net even traplozer. Ik voel me nu alsof ik mijn standpunt moet verdedigen terwijl het me logisch lijkt om mooie verbeteringen aan te brengen. Ik zou liever koploper willen zijn dan achter de feiten aan te lopen. 
    Vandaar mijn wensenlijstje en zo heeft iedere ondernemer zijn eigen wensenlijst.

<<<12>>>

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.