Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Offtopic
    topic toevoegen reactie toevoegen

Vraag over douane codes

mk

Geplaatst: Zondag, 20 September 2015 om 11:52:12

Heb onlangs iets opgestuurd, via postnl, naar Belgie, wat stekkertjes voor audio toepassingen.
    Nu kreeg ik een mailtje van dat Belgische bedrijf, dat ze de douanecode willen hebben van dit artikel.
    Ik stuur al ruim 4 jaar spullen overal heen, en nu deze vraag.

Ik heb bij de belastingdienst gekeken, maar daar kun je alleen douanecodes vinden wat te maken heeft met dieren.

Mijn vraag is nu, heeft iemand dit wel eens meer gehoord? En wat heb jij gedaan.

Ben benieuwd naar de reacties.

Alpaca-Shop

www.alpaca-shop.eu
    Geplaatst: Zondag, 20 September 2015 om 15:21:47

Nooit van gehoord, ook niet voor dieren die wijzelf exporteren. Misschien heb je hier http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/douane_voor_bedrijven/invoer/douanregelingen_invoer/in_het_vrije_verkeer_brengen/bepalen_van_de_goederencode/ meer informatie aan? 

Donna

Geplaatst: Zondag, 20 September 2015 om 18:11:29

Ik denk dat dit bedrijf dat zelf mag uitzoeken bij de douane als het belangrijk voor ze is. Volgens mij hoef jij dit niet te weten/uitzoeken. 

Bruin

Geplaatst: Woensdag, 23 September 2015 om 09:22:20

Ze bedoelen een HS code. Elk product valt in een HS code/range. Op basis van die indeling wordt een importtaief berekend. Zal kijken of ik je de link kan doorsturen.

Aniworld4U

www.aniworld4u.com
    Geplaatst: Zaterdag, 17 Oktober 2015 om 16:31:52

de douane heeft niks temaken met post binnen europa.
    dat is namelijk allemaal vrijehandel. dus er is ook geen sprake van importtarief

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.