Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Stel jezelf voor!
    topic toevoegen reactie toevoegen

Verplicht veld "telefoonnummer" nieuwe klanten registratie.

Marcel Mulder

Geplaatst: Zondag, 11 December 2011 om 11:59:20

Goedemorgen,
    Ik liep tegen het volgende probleem aan toe ik mijn  site aan het testen was.
    Wanneer een nieuwe klant het registratieformulier invuld dan is een van de verplichte velden het telefoonnummer. Echter als ik deze niet invul kan ik gewoon doorgaan met bestellen zonder dat veld in te vullen.
    Ik weet niet of het ook  zo is bij andere velden maar als het verplicht is is het mijns inziens niet de bedoeling dat je verder kan met bestellen. Of komt dit alleen maar voor als je zelf als "eigenaar" ingelogged bent?

Met vriendelijke groet,
    Marcel

Luondo (Moderator)

Geplaatst: Zondag, 11 December 2011 om 19:06:51

Beste Marcel,

De check om te kijken of het telefoonnummer veld was ingevuld werkte inderdaad niet goed. We hebben dit nu opgelost.

Groeten,
    Team Luondo

Erik (Shop318)

Geplaatst: Zondag, 11 December 2011 om 19:11:34

ik zou dit niet een VERPLICHT vak maken om eerlijk te zijn..
    veel mensen zijn hier niet op gesteld namelijk..

laat het optioneel vakje worden svp...

erik

Remco Steijvers

Geplaatst: Zondag, 11 December 2011 om 19:13:29

Eens met Erik

Luondo (Moderator)

Geplaatst: Zondag, 11 December 2011 om 19:14:47

@Erik,

Klopt, dit staat zeker op de lijst. Het zal dan mogelijk worden om zelf te bepalen welke velden zichtbaar moeten zijn en welke velden verplicht ingevuld moeten worden.

Groeten,
    Team Luondo

Mireille

Geplaatst: Zondag, 11 December 2011 om 19:35:52

Ik vind het lastig wel of niet verplicht. Ik had laatst een bestelling, hier was iets niet helemaal duidelijk, dus ik moest de klant echt benaderen om een vraag daarover te stellen.

Deze klant had telefoonnummer niet ingevuld. Je kunt natuurlijk altijd mailen, maar er zijn nog heel veel mensen die maar minimaal hun mail bekijken. En dan ben je zomaar 2 dagen verder.

Groet,
    Mireille

Aangepast op 11-12-2011 19:36
    Marcel Mulder

Geplaatst: Zondag, 11 December 2011 om 19:51:13

Het is een goede oplossing om het als eigenaar te laten bepalen of het wel of geen verplicht veld moet zijn.

@Mireille ik ben het helemaal met je eens.

Na te zijn opgelicht via mijn andere site ben ik wat voorzichtiger geworden en bel even van tevoren, als het teniminste om een wat grotere bestelling gaat, of alles wel klopt.

Bedankt mensen.
    Groet,
    Marcel

Erik (Luondo)

Geplaatst: Maandag, 12 December 2011 om 08:25:58

de beste oplossing is inderdaad om elke shopeigenaar de keuze hierin te geven of dit een verplicht vak wordt ja of nee...

Robbert

Geplaatst: Maandag, 12 December 2011 om 10:31:38

Eens met erik, het zou mooi zijn als we zelf kunnen kiezen welke gegevens we willen.

Er staat sinds kort bv. ook Geslacht bij, die vind ik totaal niet nodig.....(zal wel bedacht zijn voor de kleding-shoppie)

Gr. Robbert

Aangepast op 12-12-2011 10:31

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.