Luondo.nl Webwinkels
Inloggen Login vergeten?
    • begin
    • actieve onderwerpen
    • Zoeken  
    Forum > Stel jezelf voor!
    topic toevoegen reactie toevoegen

Ik zal mijzelf ook even voorstellen

Optidee-webshop

.luondo.nl
    Geplaatst: Woensdag, 1 Juni 2011 om 15:38:40

Hallo allemaal,

Mijn naam is Mireille en ik ben hier sinds kort ook aan de gang om te proberen een mooie webshop te maken.

Ik vind Luondo echt helemaal super! Wat mooi en professioneel komen alle websites eruit te zien.

Als je het leuk vindt neem dan een kijkje op mijn site:

http://www.optidee-webshop.luondo.nl

De site is nog lang niet af, maar wie weet kunnen jullie nog tips of adviezen gegeven. De header wordt nog aan gewerkt. Daar helpt Remco Steijvers mij mee (super aardig)

Kan iemand mij meer vertellen over iDeal ? Ik heb geen KVKnummer, kan je het dan wel gebruiken en wat zijn de kosten daarvan ?

Iedereen veel succes met de shops !

Groeten Mireille

Aangepast op 6-6-2011 21:21
    Eelco de Boer (Team Luondo)

Geplaatst: Woensdag, 1 Juni 2011 om 18:18:33

Hey Mireille, welkom!

Gr,
    Eelco

-1-

Geplaatst: Woensdag, 1 Juni 2011 om 23:05:12

Hoi Mirellie

Zonder KVK is het ook niet toegestaan om een webshop te beginnen .

Zie onderstaande info

nformatie op website

Als webwinkelier ben je verplicht de bezoekers van je website tijdig te informeren wie je bent en hoe je zaken doet. Deze informatie moet duidelijk op de website vermeld staan en voor begrijpbaar zijn. De volgende gegevens ben je verplicht te vermelden:

naam onderneming;
    adres onderneming;
    telefoonnummer (en faxnummer);
    e-mailadres;
    registratienummer Kamer van Koophandel;
    BTW-identificatienummer;
    belangrijkste kenmerken van het product: je bent verplicht om op een duidelijke en begrijpelijke wijze de belangrijke gegevens (bijvoorbeeld typenummer van het product, kleur) te melden;
    de prijs van het product inclusief alle belastingen;
    de kosten van aflevering;
    de wijze van betaling, aflevering of uitvoering;
    termijn voor aanvaarding aanbod;
    de verschillende technische stappen tot het sluiten van de overeenkomst met herstelmogelijkheden om ongewilde handelingen ongedaan te maken;
    de algemene voorwaarden en
    de bedenktijd

Op onderstaande link vind je alle info

http://www.mkbservicedesk.nl/1070/wat-wettelijke-regelgeving-voor.htm

P,s Tevens komt het uiteraard wel betrouwbaarder over ,als je ook een kvk nummer op je webshop het staan incl een btw nummer.

Mvg

Ton

Magnetronknuffel webwinkel

www.magnetronknuffelwebwinkel.nl
    Geplaatst: Woensdag, 1 Juni 2011 om 23:35:43

Hallo Mireille,

Je site vind ik een mooie vormgeving ik geef er zelf de voorkeur aan om de winkelwagen niet mee laten bewegen, maar vast te laten staan.

Home staat rechtsboven, vind ik wat onduidelijk er staan.

Succes met je site.

Groetjes,
    Stefan

webwinkel321

Geplaatst: Donderdag, 2 Juni 2011 om 02:35:20

Hoi Mireille,

Welkom op het forum. Staat de header van Remco op dit moment online of is dit nog een oude?
    Je domeinnaam geeft eigenlijk niet aan welke / wat voor producten je verkoopt, misschien zou je dit nog iets duidelijker op de home kunnen aangeven.

KVK lijkt me toch wel een vereiste, en vraag dan gelijk ook een BTW nummer aan bij de belastingdienst.

Verder mis ik nog een aantal belangrijke zaken, maar laten we even afwachten tot de shop helemaal af is.

Succes en als ik ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag!

-1-

Geplaatst: Donderdag, 2 Juni 2011 om 02:46:21

Ben eens aan het neuzen op shops die via Luondo draaien en verbaas mee toch hoeveel er zijn zonder KVK en Btw nummer.
    Zie er ook een aantal die totaal geen contact info op de webshop hebben laat staan algemene voorwaarden.
    Dit alles terwijl dankzij Luondo, die shops een zeer mooie en betrouwbare uitstralling hebben.
    Dit alles is dus bij wet verboden kwam ik tegen op de site van de kvk, waar ook gewwon een boete op staat van dik 10.000 euro.

Dus een tip voor een ieder informeer je eigen goed voor dat je een hoop problemen krijgt.
    Tenslotte is een webshop geen speelgoed winkeltje, zoals we dat vroeger als kint thuis speelde.

Remco Steijvers

Geplaatst: Donderdag, 2 Juni 2011 om 03:02:08

Persoonlijk ga ik niet zo hard op een kvk-nummertje.

Oogt goed! Zou nog betaalgegevens erop zetten en winkelwagen idd stil zetten.

Dienst in header is ook een goeie!

Gruss

Optidee-webshop

.luondo.nl
    Geplaatst: Donderdag, 2 Juni 2011 om 09:57:06

Bedankt voor de reacties. Remco heeft alleen de achtergrond voor mijn header verzorgd. Dit was een vierkante foto, dit had ik zelf nooit voor elkaar gekregen. Verder nog wat tips van hem gekregen.

Jeetje, ik schrik wel van die boete van 10.000 euro. Ik heb mijn shop meteen op offline gezet. Ga dit eerst eens onderzoeken. Want er zijn inderdaad zoveel die zonder kvk en btw-nummer een webshop hebben.

Ik ben zelfstandig distributeur van Optidee. Een goed en betrouwbaar bedrijf uit Duitsland. Ik verkoop hun producten op bais van een soort dropshipment.

Ik vraag mij af of ik mij uberhaupt kan inschrijven bij de KVK. Lijkt mij dat je wel aan een aantal voorwaarden moet voldoen. Ik kan bijvoorbeeld niets zeggen over bepaalde omzetten, je moet altijd maar afwachten wat mensen bij je afnemen.

Ik heb verkoop niet grote aantallen en deze webshop was bedoeld om aan mijn site (www.optidee-lifestyle.nl) te koppelen. áls men dan wat besteld gaat dat toch makkelijker via een webwinkel.

Groeten Mireille

Om een reactie te plaatsen dient u rechtsboven in te loggen.